رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: برخوردار نبودن جوانان از روحیه کارآفرینی، کار و تلاش از عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی درکشوراست.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق این هفته در مسجد حکیم اصفهان افزود: جوانان ما با انگیزه اشغال پست اداری تحصیل می کنند و کمتر به دنبال ایجاد شغل و کار هستند که این چنین انگیزه ای برای رشد اقتصادی کشورموثرنیست.

وی بیان کرد: ایجاد فرصت های شغلی درعرصه تولید و عرضه محصول منجر به خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی می شود و با پشت میز نشینی نمی توان اقتصاد مقاومتی محقق ساخت و کشور را رونق داد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به دستور اسلام در حوزه اقتصادی گفت: کار و تلاش و ساده زیستی در زندگی مورد تاکید اقتصاد اسلامی است و اگر جوانان ما با تحصیل خود به دنبال ایجاد شغل و کار باشند خودکفایی و رونق اقتصادی رقم می خورد.

این مرجع تقلید تجمل گرایی درجامعه را آسیبی جدی برای کشور دانست وتصریح کرد: حضرت زهرا(س) در مدیریت خانواده، شوهرداری، ساده زیستی و تربیت فرزند الگویی شایسته برای مردم است و اگرچه قادر به زندگی همانند ایشان نیستیم اما می توانیم زندگی خود را به این زندگی شبیه کنیم.

وی ادامه داد: تجمل گرایی در جهیزیه و توجه نکردن به نیازها و مایحتاج منجر به مشکلاتی شده که افزایش سن ازدواج از پیامدهای این معضل است زیرا خرید جهیزیه و مهریه های بالا منطقی نیست.

وی با انتقاد از مهریه های بالا در ازدواج خاطرنشان کرد: برای شبیه بودن به مهریه حضرت زهرا(س) در ابتدای نوشتن مهریه از مهریه آن حضرت یاد می شود اما در ادامه سکه ها و طلاها و مسکن و از این موارد درج می شود که چنین مهریه ای جایز نیست.