معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: هم‌اینک پنج اکیپ مسئولیت گردآوری و تهیه خاطرات خانواده‌های شهدا، خصوصا پدران و مادران شهدا را در فارس عهده‌دار هستند.

به گزارش مرور نیوز، علی محمدی یکشنبه 15 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش سن اکثر والدین معزز شهدا، موضوع مستندسازی و گردآوری خاطرات این بزرگواران به‌شکل جدی در دستور کار قرار دارد.

محمدی گفت: میانگین سنی بالغ بر 3 درصد از والدین شهدا تا 50 سال، 4 درصد 50 تا 60 سال، 21 درصد 61 تا 70 سال، 18 درصد 81 تا 85 سال و 14 درصد بیش از 85 سال است. میانگین سنی پدران و مادران شهدا در فارس بالا است و طی سال‌های گذشته تاکنون بسیاری از این بزرگواران را از دست داده‌ایم و هم‌اینک نیز تعدادی از آنان در بیمارستان‌های شیراز بستری هستند و تلاش‌ می‌شود تا حد بضاعت نسبت به حفظ خاطرات والدین شهدا به عنوان یک گنجینه ارزشمند اقدام لازم انجام شود.

محمدی با بیان اینکه بنیاد شهید فارس کتابفروشی نداشته و قصد ایجاد چنین مرکزی را هم ندارد، گفت: پیش‌بینی کرده بودیم که یک کتاب را برای رونمایی در روز بزرگداشت شهید داشته باشیم اما به دلیل خلف وعده انتشاراتی، محقق نشد.این کتاب خاطرات یکی از جانبازان شیمیایی استان است که اکبر صحرائی آن را تالیف کرده و با عنوان "کوشک زلزله" قرار است چاپ و منتشر شود.

محمدی همچنین گفت: مسابقات قرآن بنیاد شهید نیز روز 20 اسفند ماه در رشته‌های حفظ و ترتیل، در شیراز برگزار خواهد شد.