مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری‌ کرج‌ بر ضرورت تبدیل اراضی حریم این شهرستان به فضای سبز تأکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، «محمدرضا زین‌العابدینی» امروز(یکشنبه 15 اسفندماه)، در مراسم روز درختکاری اظهارکرد: کرج هم‌اکنون 9250 هکتار اراضی در حریم شهر دارد.

وی ادامه داد: 50 درصد این اراضی در تصرفات قانونی و غیرقانونی از دست رفته و 236 هکتار از آن نیز به اتوبان شمالی اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری‌ کرج‌ اظهار کرد: اگر بتوانیم اراضی حریم‌کرج را به فضای سبز اختصاص دهیم گام موثری برای توسعه سرسبزی این‌کلانشهر برداشته‌ایم.

زین‌العابدینی‌ گفت: امسال 10 میلیاردتومان بودجه برای احداث 400 هکتار جنگل‌کاری در شمال غربی کرج اختصاص یافت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری‌کرج تصریح کرد: در بودجه سال آینده نیز همین رقم لحاظ شده است.

وی افزود:هم‌اکنون 4500 هکتار عرصه داریم‌ که اگر سالی هزار هکتار جنگل‌کاری شود آینده خوبی برای‌ کلانشهرکرج می‌توان متصور شد.

زین‌العابدینی افزود: شهرداری و سازمان پارک‌ها آین آمادگی را دارند این عرصه‌ها را درختکاری‌کنند تا دغدغه‌ها در این زمینه‌کم شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری‌ کرج‌ گفت: اکنون وضعیت آب و هوایی‌ کرج تغییرکرده و اگر بتوانیم حریم خالی را به فضای سبز تبدیل کنیم‌کار بزرگی را پیش برده‌ایم.

وی‌ یادآور شد: به همت شورا و شهرداری‌ کرج باغ تاریخی سیب مهرشهر امسال در شرایط خوبی قرار گرفت‌که 222هزار و700 نهال جدید جایگزین درختان خشک شده و آفت زده شد.