رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: 48 پایگاه فوریت‌های پزشکی در تعطیلات عید نوروز در استان زنجان آماده خدمت‌رسانی است.

به گزارش مرور نیوز «علیرضا زراعتچی»، با اشاره به شروع طرح امداد نوروزی از 24 اسفندماه امسال، گفت: از 24 اسفندماه تا 17 فروردین سال آینده، 48 پایگاه فوریت‌های پزشکی آماده خدمت‌رسانی به مردم استان زنجان است.

وی ادامه داد: از این 48 پایگاه فوریت‌های پزشکی، 15 مورد شهری و 33 مورد جاده‌ای است و 350 نفر تکنسین اورژانس در این پایگاه‌ها مشغول به فعالیت خواهند بود. هم‌چنین اورژانس هوایی جهت خدمات‌دهی در موارد خاص و استقرار پرسنل فوریت‌های پزشکی در کنار جاده‌ها از ساعات 9 تا 12 و 16 تا 20 جهت تسریع در امر امدادرسانی و رسیدن بر بالین بیمار و القای حس اطمینان و آرامش به مسافرین نوروزی آماده‌باش است.

زراعتچی از استقرار 10 چادر ایستگاه سلامت در نقاط پرتردد استان جهت مشاوره و راهنمایی مسافران خبر داد و افزود: ارائه خدمات غیراورژانسی از قبیل کنترل قند و فشار خون از جمله وظایف چادر ایستگاه سلامت است که در مناطق اسفناج، قروه ابهر، پاپایی، بادامستان، ده‌جلال، غزال، چایرلو، سهند، سلطان‌آباد استقرار خواهند یافت.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان با بیان این‌که با افزایش تعداد پایگاه‌های بین‌شهری و به مراتب آن کاهش فاصله پایگاه‌های اورژانس در جاده‌های زنجان، زمان رسیدن به محل حادثه کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: متوسط زمان حضور اورژانس در محل حادثه در جاده‌های اصلی در استان زنجان 13 الی 14 دقیقه و داخل شهرها پنج الی 6 دقیقه است و این وضعیت نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و استان از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.