شاهرود - بخشدار بیارجمند با بیان اینکه زیرساخت حضور گردشگر در روستاهای هدف گردشگری این بخش فراهم است، ابراز داشت: 40 کلاس درس علاوه بر واحدهای بومگردی برای اسکان مسافران منظور شده است.

به گزارش مرور نیوز روح الله کریمی ضمن بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری رضاآباد و قلعه بالا بیارجمند آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند و در حال حاضر اقامتگاه های بوم گردی برای ایام عید رزرو شده است، ابراز داشت: نزدیک به 40 کلاس درس در سطح بخش بیارجمند به‌صورت پراکنده طی مسیر پیش‌بینی‌شده است و 15 الی 20 اقامتگاه بوم گردی نیز در سطح بخش آماده میزبانی از مسافران است.

وی بابیان اینکه روستای قلعه بالا در نوروز گذشته پذیرای ده‌ها هزار نفر مسافر بود، افزود: پیش‌بینی می‌شود که در نوروز 96 بالغ‌بر 15 هزار نفر از روستای قلعه بالا بازدید کنند و با توجه به اینکه زیرساخت‌های خوبی در منطقه فراهم‌شده است در روستاهای هدف گردشگری مدارس نیز تجهیز شد تا به‌عنوان محل اسکان در مواقع ضروری استفاده شود.

 

۱۸کیلومتر مسیر بیارجمند تا خانخوردی تعریض شد

بخشدار بیارجمند بابیان اینکه طبق سنوات گذشته پیش‌بینی برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی در محل زائرسرای بیارجمند منظور شده است، ابراز داشت: این نمایشگاه‌ها با ارائه سوغات محلی و صنایع‌دستی بخش بیارجمند به رونق صنعت گردشگری کمک می‌کند همچنین پیاده‌روی خانوادگی برای ایام نوروز در روستاها و شهر بیارجمند تدارک دیده‌شده که در انتهای برنامه بازی‌های بومی محلی و جنگ شادی برگزار می‌شود تا بتوانیم محیط بانشاطی را برای هم‌وطنان فراهم کنیم.

کریمی ادامه داد: با توجه به وجود روستاها در مسیر بخش بیارجمند پیش‌بینی می‌شود تا در روستای خانخودی و روستای احمدآباد نمایشگاهی در محل این روستاها به‌صورت تک غرفه دایر شود که علاوه بر ارائه برخی خدمات به‌صورت رایگان بتواند صنایع‌دستی منطقه را به فروش برساند و همچنین محل توقفی برای رانندگان و رفع خستگی آن‌ها باشد چراکه همه‌ساله در ایام نوروز شاهد واژگونی خودروها در مسیر بیارجمند بردسکن به دلیل طولانی بودن مسیر هستیم که امیدواریم این اقدامات باعث کاهش خطرات و آسیب‌ها شود.

وی افزود: بخشدار بیارجمند درباره آخرین وضعیت جاده بردسکن بیارجمند نیز بابیان اینکه این محور یکنواخت و طولانی است که بیشترین ناحیه کویری در این قسمت قرار دارد، افزود: به همت اداره کل راه و ترابری استان سمنان با حرکت جهادی در سال اقتصاد مقاومتی عملیات تعریض 18 کیلومتر مسیر بیارجمند تا خانخودی انجام و آماده روکش آسفالت است و همچنین ایجاد 58 دهنه پل در این منطقه پیش‌بینی‌شده است.

 

اصلاح مسیر بردسکن بیارجمند نیازمند اعتبار است

بخشدار بیارجمند بابیان اینکه محور بردسکن بیارجمند درگذشته جاده روستایی بود که بعد از اتصال به منطقه مسافت را 130 کیلومتر کوتاه کرد که در حال حاضر یکی از راه‌های استراتژیک مسیر تردد استان‌های جنوبی به سمت مرکز و شمال کشور به شمار می‌رود، گفت: هشت کیلومتر ادامه مسیر در سال گذشته از خانخودی به سمت خارتوران تعریض و آسفالت شده است و عملیات تعریض ادامه مسیر به سمت احمدآباد در آینده انجام خواهد شد چراکه مسیر طولانی و نیازمند اعتبارات است.

کریمی در ادامه تصریح کرد: عمدتاً افراد بومی و ساکن روستاها در قالب اقامتگاه بوم گردی در بخش بیارجمند سرمایه‌گذاری می‌کنند و برخی نیز خواهان ساخت اکو کمپ در منطقه هستند که کارهای مقدماتی آن در حال انجام است و آمادگی این امر راداریم تا چنانچه افرادی مایل به همکاری در بخش گردشگری هستند را موردحمایت قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط تنگاتنگی بین واحدهای خدمات رسان میراث فرهنگی که یکی از متولیان امر گردشگری هستند، برقرار است، افزود: برگزاری جشنواره‌هایی مانند سفر به توران، یوزپلنگ، جشن شکرانه برداشت فلفل در روستای احمدآباد و زاغ بور در منطقه بیارجمند توانست به معرفی و شناخت بیشتر منطقه کمک کند و همچنین فروش محصولات خانگی و صنایع‌دستی، به رونق اقتصادی مردم منطقه کمک کرده است.

 

پیش‌بینی 20صندوق سیار و ثابت اخذ رأی در بخش بیارجمند

بخشدار بیارجمند همچنین اشاره‌ای نیز به همت مردم این بخش برای هرچه باشکوه برگزار کردن انتخابات مختلف از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون داشت و بابیان اینکه پیش‌بینی ایجاد 20 صندوق ثابت و سیار برای جمع‌آوری آرای مردم شده است، ابراز داشت: شاهد پراکندگی روستاها در بخش بیارجمند هستیم و به‌واسطه همین موضوع اکثر شعب در منطقه خارتوران به شکل صندوق‌های سیار پیش‌بینی‌شده است.

کریمی ادامه داد: عوامل اجرایی ستاد انتخابات در بخش بیارجمند به‌نوعی که شناخت از منطقه داشته باشند و بتوانند با شناسایی منطقه رأی‌گیری را انجام دهند پیش‌بینی‌شده است که دراین‌بین با رایزنی فرمانداری شاهرود امیدواریم بتوانیم رأی اکثریت مردم را اخذ کنیم.

وی همچنین بابیان اینکه عملیات پروژه آب خارتوران با حفر مسیر انتقال آب به اتمام رسیده و چاه آماده بهره‌برداری است اما باید گفت که این طرح ازجمله طرح‌های دهه فجر سال جاری بود که به دلیل تداخل با سفر وزیر ارتباطات به شاهرود، افتتاح آن به زمان دیگری موکول شد که نهایت تا قبل از عید نوروز چاه به مدار بهره‌برداری خواهد آمد، گفت: مردم 9 روستای منطقه از آب شرب بهداشتی و لوله‌کشی آن استفاده می‌کنند اما به دلیل خشک‌سالی در تابستان گذشته جیره‌بندی آب را در این روستاها را شاهد بودیم که به‌وسیله تانکر سیار آب‌رسانی انجام می‌شد.

 

اجرای 2 بند خاکی در خارتوران پیش‌بینی شد

بخشدار بیارجمند همچنین بابیان اینکه در فصل سرما مشکل خاصی برای تأمین آب نداشتیم، ابراز داشت: با توجه به اینکه خشک‌سالی‌های پیاپی را پیش روداریم در ایام گرم سال مشکلات بیشتر خواهد شد و در حال حاضر باثباتی که در منطقه است آب شرب جوابگوی مصرف خانگی خواهد بود ولی در ایام گرم سال مصرف افزایش و آبدهی چشمه‌ها و قنات‌ها به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

کریمی افزود: اداره منابع طبیعی آبخیزداری دو بند خاکی را در منطقه خارتوران پیش‌بینی کرده است که عملیات اجرایی آن در ابتدای سال 96 شروع خواهد شد چراکه این پروژه تأمین اعتبارشده و تخصیص‌ها در مرحله مناقصه است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین لایروبی قنوات بخش بیارجمند پیش‌بینی‌شده است تا آنچه طی سال‌های قبل باقی‌مانده، به اتمام برسد.