یزد- رئیس کمیته دینی، علمایی و نخبگان پناهندگان گفت: شراکت مسلمانی بین ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها به همه اشتراکات شرافت دارد و اسلام پیوند عمیقی بین این دو کشور ایجاد کرده است.

به گزارش مرور نیوز حجت‌الاسلام اکبر فلاح‌نژاد ظهر دوشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره افغانستان شناسی در یزد با اشاره به اینکه اشتراکات ایران و افغانستان بسیار است اما مهم‌ترین وجه اشتراک این دو ملت اسلام است، اظهار داشت: اشتراکات مرزی، زبانی و تمدنی ایران و افغانستان قدیمی‌تر است اما همه اینها در سایه اسلام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اینکه امروز در دنیای اسلام این همه جنگ و نزاع وجود دارد به خاطر این است که می‌خواهند وحدت را از مسلمین بگیرند و ما را به یکدیگر مشغول کرده‌اند تا از دشمنانمان غفلت کنیم افزود: دشمنان هوشیاری و وحدت ملت‌های مسلمان را بر نمی‌تابند و به همین دلیل نیز به اختلافات میان این ملت‌ها دامن می‌زنند.

فلاح‌نژاد عنوان کرد: مسلمانان در کشورهای افغانستان و ایران، سوریه و عراق و دیگر کشورهای اسلامی را مشغول مشکلات و اختلافاتشان کرده‌اند تا همه این ملت‌های مسلمان را با یکدیگر ببلعند تا هیچ نشانی از اسلام و مسلمین باقی نمانند.

وی تصریح کرد: این‌ها از اسلام هراس دارند و هوشیاری و وحدت ملت‌های مسلمان را بر نمی‌تابند به همین دلیل مدام در حال اختلاف افکنی هستند.

رئیس کمیته دینی، علمایی و نخبگان پناهندگان با اشاره به اینکه دشمن می‌داند که مسلمانان خوی استکباری آنها را نمی‌پذیرند، افزود: باید هوشیار باشیم و در زمین دشمنان مشترکمان بازی نکرده و آنها را یاری ندهیم.

وی از آیه‌های قرآن به عنوان تابلوهای هدایت بشر یاد کرد و اظهار داشت: ایمان و نماز شرط رستگاری است و اگر می‌خواهید به سعادت برسید، از کتاب خدا غافل نشوید که همانا مسیر رستگاری را برای مسلمین و انسان‌های آزاده جهان مشخص کرده است.

فلاح‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد: ملت ایران بتواند در برخورد با برادر دوست و همسایه خود افغانستان، به حدیث «الجار ثم الدار» جامه عمل بپوشاند.