اردبیل – مدیرکل صداوسیمای استان اردبیل بر لزوم ساماندهی یادمان‌های شهدا در این استان تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، عبدالله مددی صبح شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل تصریح کرد: با وجود تأکیدات و طرح مکرر در جلسات وضعیت برخی یادمان‌های شهدا در استان مطلوب نیست.

وی افزود: هر چند فعلاً ساختمان حفظ آثار احداث نشده اما یادمان‌های شهدا و موزه شهدا به شکل بهینه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل صداوسیمای استان با تأکید به اینکه ظاهر برخی یادمان‌های شهدا در شان شهدا نیست و نیازمند فضاسازی هستند، ادامه داد: علاوه بر این بارها به ضرورت احداث یادمان شهدای منا، مدافع حرم و بمباران اردبیل تأکید شده اما در عمل اجرا نشده است.

مددی تصریح کرد: اقدامات متعددی می‌توان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا کرد که برخی مورد غفلت است و انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف و اصحاب رسانه در این خصوص فعال‌تر عمل کنند.

وی با ذکر مثالی به ضرورت طرح خاطرات کوتاه از شهدا در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: لازم است در مناسبت‌های مختلف خاطرات اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل صداوسیمای استان متذکر شد: برنامه‌های متنوعی برای انعکاس اخبار راهیان نور پیش بینی شده و از جمله ارتباط زنده در ایام نوروز با کاروان‌های راهیان نور استان تدارک دیده شده است.

مددی تأکید کرد: علاوه بر این مراسم تحویل سال نو با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم برنامه‌ریزی شده است.