خرم آباد - سرپرست آموزش و پرورش لرستان از وجود 800 نیروی مازاد در این نهاد خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، خدانظر دریکوند صبح شنبه در جلسه شورای آموزشی آموزش وپرورش لرستان با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در این نهاد اظهار داشت: در حال حاضر آموزش و پرورش لرستان 800 نفر نیروی مازاد دارد.

 

۱۰۰۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش لرستان بازنشسته می شوند

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی نیروهای انسانی در آموزش و پرورش گفت: کارهای خوبی در آموزش و پرورش لرستان انجام شده و حدود هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش امسال بازنشسته خواهند شد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه یک میلیارد و 600 میلیون تومان نسبت به سال قبل رشد اعتبارات داشتیم گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات موجود در آموزش و پرورش لرستان فرسوده بودن وسایل نقلیه این نهاد است.

دریکوند بر ضرورت نوسازی وسایل نقلیه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: در این راستا انتظار می رود که اعتبارات لازم برای نوسازی و تامین خودرو در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فردا روز شهید است افزود: در این خصوص طبق مصوبه ترویج استان و ستاد شاهد قرار است یادواره فرهنگی در سال آینده برگزار کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه حدود 218 شهید فرهنگی و907 شهید دانش آمپز در استان داریم گفت: انتظار داریم برای برپایی این یادواره اعتباری در نظر گرفته شود تا این یادواره به نحواحسن برگزار شود.

 

۸ میلیارد تومان عوارض برای آموزش و پرورش پیش بینی شده است

دریکوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معاف بودن آموزش و پرورش در بحث پرداخت عوارض به شهرداری ها بیان داشت: این در حالیست که طی امسال 98 میلیون میلیون تومان عوارض از آموزش و پرورش اخذ شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیارد تومان برای درمانگاه فرهنگیان، دو میلیارد تومان برای ساختمان های آموزش و پرورش، 300 میلیون تومان برای سالن اجتماعات ناحیه 2 عوارض آمده درحالیکه طبق قوانین مصوب آموزش وپرورش از پرداخت عوارض معاف است گفت:حدود هفت تا هشت میلیارد تومان عوارض شهرداری برای آموزش و پرورش آمده که درخواست داریم این بخش از پرداخت آن و همچنین کلا از پرداخت مالیات معاف شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان همچنین با اشاره به تغییر کاربری ساختمان های آموزش و پرورش گفت: سیاستی که به تازگی برای درآمدزایی وارد آموزش و پرورش شده تغییر کاربری فضاهای این نهاد است.

دریکوند همچنین در خصوص بازسازی دبیرستان تاریخی امام خمینی بروجرد گفت: سعی خواهیم کرد دبیرستان امام را برای آموزش و پرورش نگه داریم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با پلیس برای اجرای طرح همیاران پلیس گفت: این طرح در کاهش تصادفات رانندگی در لرستان موثر بوده است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان از کاشت 18 هزار نهال توسط دانش آموزان طی هفته منابع طبیعی در لرستان خبر داد.