رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب از معدوم سازی 6 تن خوراک طیور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، دکتر عظیمی امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: خوراک طیور مذکور در یکی از کارخانه های سطح شهرستان سرپل ذهاب ضبط موقت شد و سپس مورد نمونه برداری و آزمایش قرار گرفت.

وی بیان داشت: در آزمایشات صورت گرفته مشخص شد که در تولید این خوراک دام از ذرت درجه دو استفاده شده که این نوع ذرت برای تولید خوراک طیور قابل استفاده نیست.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب افزود: طبق تعهد کارخانه تولید خوراک از این نوع ذرت تنها در تولید خوراک دام پرواری استفاده می شود و مجاز به استفاده از آن در تولید خوراک طیور نیستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: پروسه تولید خوراک نیز باید تحت نظارت مسیول فنی و بهداشتی انجام شود که این مورد نیز در این کارخانه رعایت نشده و در غیاب مسئول فنی بهداشتی از ذرت درجه دو برای تولید خوراک طیور استفاده شده است و امکان تبدیل این خوراک به پودر پرواری نیز وجود ندارد.

به گفته دکتر عظیمی، پس از محرز شدن استفاده از ذرت غیرمجاز برای تولید این خوراک توسط آزمایشات انجام شده و نقض تعهدات خود به اداره کل دامپزشکی استان، با اخذ مجوز قضایی این خوراک طیور امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مردم می توانند از طریق سامانه های تلفنی 1512 و پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ارتباط باشند و موارد تخلف، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با آنها مطرح کنند.