مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربنایی گلستان گفت: تکلیف و بهره‎برداری فاز نخست کمربندی شهرستان گرگان در 6 ماه نخست سال 1396 به بهره‎برداری می‎رسد.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر رفیعی‎نژاد ظهر امروز در نشست خبری مدیران شورای حمل و نقل استان گلستان که با محوریت خدمات نوروزی استان در سال 1396 برگزار شد، اظهار داشت: طرح زیرساخت سه راهی کلاله تا درآباد به عنوان اقتصاد مقاومتی در استان گلستان در نظر گرفته شده که بیش از 93 درصد پیشرفت دارد و امید داریم تا پایان سال‌جاری این پروژه به بهره‎برداری برسد.

وی با بیان اینکه پروژه 3 کیلومتر مسیر بعد و قبل پل نرماب در شهرستان مینودشت به پایان رسیده، افزود: سازوکار بهره‎برداری با حوزه شهری برای این پروژه در نظر گرفتیم تا استفاده از این مسیر ایمن‎تر شود.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربنایی گلستان ادامه داد: پروژه دیگر در بخش تقاطع غیرهم‎سطح ورودی علی‎آباد کتول بود که تا پایان بهمن ماه طرحش به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه بازدید مشترکی در راستای ایمن‎سازی پروژه‎ها در استان انجام شده، افزود: پس از رفع موارد احصا شده صورتجلسه‎ای نوشته خواهد شد.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربنایی گلستان تاکید کرد: تکلیف و بهره‎برداری قطعه نخست کمربندی گرگان که چندین سال طول کشیده، امید داریم در شش ماه نخست سال 1396 به بهره‎برداری برسد.

رفیعی‎نژاد با بیان اینکه این کمربندی در 15.5 کیلومتر ساخته شده، افزود: چهار رمپ ورودی و خروچی آن باید آماده شود و برای ایمن‎سازی آن بیش از 3.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی بیان اینکه امید داریم با راه‎اندازی قطعه نخست این کمربندی قطعه دوم آن نیز آغاز شود، گفت: تکمیل پروژه 10 کیلومتر سه راهی کلاله تا درآباد نیز در نظر گرفته شده است.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربنایی گلستان یادآور شد: 19 کیلومتر برای ساخت بزرگ‎راه‌های استان برنامه‎ریزی انجام شده و امید داریم 20 کیلومتر به طول بزرگ‎راه‎های استان تا سال آینده افزایش پیدا کند.