رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به شروع سفرهای نوروزی گفت: ترافیک نیمه‌سنگین بر محورهای مواصلاتی استان همدان حاکم است.

به گزارش مرور نیوز سرهنگ رضا عزیزی اظهار داشت: مسیرهای تهران به همدان و همدان به تهران که از مسیرهای اصلی استان است هم اکنون شاهد ترافیک نیمهسنگین است.

وی افزود: چون مسیرهای ارتباطی استان همدان، مرکز را به استان‌های غرب و جنوب غربی کشور متصل می‌کند بر این اساس در ایام نوروز شاهد افزایش ترددها در این محورها هستیم.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه ظرفیت گشت پلیس راه استان همدان در طرح نوروزی دو برابر شده است، گفت: در طول سال همواره ظرف 24 ساعت در سه شیفت کاری، 62 تیم و گشت خودرویی در سطح محورهای استان همدان فعالیت دارند اما در طرح نوروزی 128 تیم در طول شبانه‌روزی در آماده باش هستند.

وی بیان کرد: در طرح نوروزی امسال علاوه بر نیروهای پلیس راه از نیروهای ستاد فرماندهی انتظامی استان و مرکز نیز به‌کار گرفته شده است تا شرایط سفر ایمن همراه با کاهش تلفات جاده‌ای را برای گردشگران و مسافران فراهم کنیم.

عزیزی با اشاره به عمده عامل تصادفات در محورهای مواصلاتی استان همدان گفت: عامل 64 درصد تصادفات جاده‌ای در این استان واژگونی است که به دلیل عدم توجه به جلو راننده رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: در طول ایام سال 86 درصد تصادفات توسط رانندگان و خودروهای بومی رخ می‌دهد اما در ایام تعطیلات نوروزی 58 درصد تصادفات بومی و 42 درصد تصادفات توسط مسافران به وقوع می‌پیوندد.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به نصب 55 دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده‌های استان همدان عنوان کرد: دوربین‌ها عامل کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد شد چرا که عمده تصادفات جاده‌ای استان به خاطر سرعت غیرمجاز رخ می‌دهد و دوربین به عنوان عامل بازدارنده وقوع تصادفات عمل می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش هشت درصدی تعداد متوفیان سوانح جاده‌ای استان همدان نسبت به سال گذشته اظهار داشت: مجموع سوانح فوتی، جرحی و خسارتی جاده‌ای استان همدان نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.