اراک- رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: طبق سرشماری سال ۹۵، در استان مرکزی 863 روستا واجد شرایط تشکیل شورای اسلامی هستند که تلاش داریم در این دوره انتخابات، تمامی این روستا صاحب شورا شوند.

به گزارش مرور نیوز، شکرالله حسن‌بیگی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: طبق ماده دو قانون تقسیمات کشوری روستا به مکانی اطلاق می شود که دارای 20 خانوار یا یکصد نفر سکنه باشد و ملاک عمل در انتخابات شوراهای سال جاری که شامل شوراهای روستایی نیز می شود، آمار به دست آمده در آخرین سرشماری در استان است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی افزود: طبق سرشماری سال ۹۵، در استان مرکزی 863 روستا واجد شرایط تشکیل شورای اسلامی روستا هستند و باید طوری برنامه ریزی شود که تمامی این روستاها از شورا برخوردار شوند.

حسن بیگی بیان کرد: برخی مشکلات در روند ثبت نام کاندیداهای انتخابات شورای شهری و روستایی در استان با توجه به مصادف شدن با ایام نوروز و مساله ارائه گواهی عدم سوء پیشینه وجود دارد که سعی در رفع این مشکلات داریم و با وجود آن که زمان ثبت نام تا ساعت 17 هر روز است، از فرمانداری ها و بخشداری ها تقاضا داریم پس از این ساعت نیز به امور ثبت نامی داوطلبان رسیدگی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان ساخت: تلاش داریم تمامی افرادی که برای ثبت نام انتخابات شوراهای شهری و روستایی استان به فرمانداری ها مراجعه می کنند با تکمیل مراحل ثبت نامی از فرمانداری یا بخشداری خارج شوند و همچنین در تمامی روستاهایی که بیش از 20 خانوار و یکصد نفر جمعیت دارند، شورای اسلامی روستا تشکیل شود.

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه ای به مردم در مورد وضعیت ثبت نام انتخابات شوراهای شهری و روستایی در مناطق مختلف استان، تصریح کرد: ترتیبی اتخاذ می کنیم که فرمانداران در این زمینه با رسانه های استان تعامل داشته باشند تا اطلاع رسانی مناسبی به مردم در مورد ثبت نام انتخابات شوراهای شهری و روستایی در شهرستان های استان صورت پذیرد.