معاون امور جوانان هلال احمر آذربایجان غربی از مراجعه بیش از 33 هزار مسافر به پست های ایمنی وسلامت آذربایجان غربی و توزیع بیش از 40 هزار عدد اقلام فرهنگی و آموزشی از ابتدای هفدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از 25 اسفند ماه 95 تاکنون خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا حاجی زاده، ضمن تبریک سال جدید به همه مردم، با اشاره به تعداد مسافرین مراجعه کننده به پست های ایمنی و سلامت این استان افزود: از ابتدای آغاز این طرح تا 29 اسفند بیش از 33 هزار مهمان نوروزی با مراجعه به 23 پست ایمنی و سلامت مستقر در ورودی های شهر ها و مراکز پر تردد و توریست پذیر از خدمات و راهنمایی های آنها بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: در دور اول سفر های نوروزی نزدیک به 3هزار و دویست نماز گزار فریضه دینی خود را در 19 خیمه نماز این جمعیت ادا کردند و تقریبا 3هزار و 600 نفر از خدمات سلامتی این جمعیت از جمله کنترل فشار خون و ارائه نکات ایمنی و امدادی بهره بردند.

حاجی زاده همچنین از میزبانی مسافرین کودک در فضای دوستدار کودک خبر داد و افزود: در طول 7 روز ابتدایی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی،۱۸ ایستگاه متعلق به نونهالان و کودکان بوده است که پذیرای بیش از 3هزار و 700 کودک بود که با بازی های مختلف، نقاشی و آموزش غیرمستقیم علاوه بر پر کردن اوقات فراغت این کودکان، آنان با مفاهیم ابتدایی امداد و کمک های اولیه آشنا شدند.

معاون امور جوانان هلال احمر آذربایجان غربی یادآور شد: در طول اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی حدود 40 هزار عدد بروشور، نقشه، اقلام فرهنگی و … دربین مسافران توزیع شده است و هزار نفر در طول اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت.