سمنان - همزمان با دومین روز از فروردین ماه سال ۹۶، ابرها بار دیگر میهمان استان سمنان شدند تا جای آفتاب درخشان بهاری را گرفته و بارش های پراکنده را در دیار قومس رقم بزنند.

به گزارش مرور نیوز، سامانه کم فشار بارشی ظهر چهارشنبه، دوم فروردین ماه۹۶، برای دومین بار در 72 ساعت اخیر میهمان نوروزی آسمان استان سمنان شدند تا با فرارسیدن بهار، شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده به ویژه در ارتفاعات و همچنین کاهش دو تا سه درجه ای دما در اقصی نقاط دیار قومس باشیم. این شرایط اما با تقویت احتمال بارش های پراکنده در روز پنج شنبه و جمعه تداوم خواهد داشت.

روزهای اول و دوم فروردین ماه برای مردم استان سمنان، مصداق بارز هوای بهاری بود یکروز آفتاب درخشان، روز دیگر ابرهایی با بارش پراکنده، اما نکته مشخص آن است که هم اکنون دمای هوا در سمنان 18درجه بالای صفر است و ابرها در آسمان لانه کرده اند لازم به ذکر است که این دمای هوا، گرمترین روز سمنان در ده روز اخیر را رقم زده که نوعی هوای شرجی را برای این شهر به ارمغان آورده است.

اما این شرایط در ادامه روز و همچنین روز پنج شنبه تغییر خواهد کرد و با استقرار سامانه کم فشار بارشی، احتمالا بارش باران را در این شهرستان وجود خواهد داشت همچنین دمای هوای سمنان کمی سردتر خواهد شد به نحوی که وزش باد، گرد و غبار و بارش پراکنده در ارتفاعات پدیده غالب آسمان این شهرستان خواهد بود.

شاهرود نیز نیمه ابری است دمای هوای این شهر14 درجه بالای صفر است و تا ساعات شامگاه چهارشنبه به شش درجه بالای صفر نیز خواهد رسید همچنین بارش شامگاه گذشته باران در این شهرستان هوایی مطبوع را به ارمغان آورده اما مسافرانی که در فضای باز استراحت می کردند را به دردسر انداخته است.

آسمان این شهر نیز در روزهای آتی میزبان ابرها و وزش باد و گردغبار محلی و احتمال بارش پراکنده به خصوص در ارتفاعات خواهد بود اما تا روز آدینه شرایط بازهم به سمت بارش های خفیف و پراکنده نیل خواهد کرد.

دامغان نیز شرایطی مشابه دارد آسمان این شهر نیمه ابری است و دما هوا 15درجه بالای صفر عنوان می شود باران در این شهرستان نیز از شامگاه سه شنبه و بامداد چهارشنبه شروع به باریدن کرد و هوای مطبوعی را برای صبح نیمه ابری چهارشنبه دیار صد دروازه رقم زد اما به مرور ابرها افزایش خواهند یافت و همچنان بارش باران در این شهرستان تا روز آدینه محتمل خواهد بود.

گرمسار و آردان برعکس روز گذشته، آسمانی ابری دارند و احتمال بارش باران در روزهای پنج شنبه و جمعه در این دو شهرستان همسایه وجود دارد لذا مسافرانی که قصد تردد در محورهای گرمسار و آردان را دارند می بایست شرایط آب و هوا را نیز در نظر داشته باشند.

هوای میامی هم اکنون مطبوع است آفتاب نیمه جان نیمروز دمای هوای 14درجه بالای صفر را برای این شرقی ترین شهرستان استان سمنان به ارمغان آورده و احتمال بارش باران را تقویت کرده است دمای این شهرستان همچنین رو به کاهش است تا جایی که در بخش رضوان از شامگاه چهارشنبه شاهد بارش باران خواهیم بود و هوا تا چهاردرجه بالای صفر کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر کمینه دمای هوای میامی نیز در ساعات آتی به شش درجه بالای صفر می رسد که شب نسبتا سردی را برای این شهرستان رقم خواهد زد.

درمجموع باید گفت آسمان استان سمنان نیمه ابری است و میانگین دمای هوای هشت شهرستان استان در دومین روز از بهار۹۵، 15درجه بالای صفر عنوان می شود اما پیش بینی هواشناسی برای این استان، افزایش ابر، بارش پراکنده، غبار محلی، افزایش رطوبت و همچنین کاهش سه تا چهار درجه ای دمای هوا خواهد بود که این شرایط می تواند برای مسافران نوروزی دردسر ساز باشد لذا عنایت به راهنمایی راهداران، اسکان مسافران نوروزی، ساعت صحیح تردد، اطلاع از وضعیت جوی و راه ها، همراه داشتن لباس گرم، سوخت کافی، اطلاع حاصل کردن از سلامت فنی خودرو و ادوات گرمایشی آن مانند بخاری و ... می تواند سفری ایمن را برای مسافران نوروزی به ارمغان آورد همچنین زائران حرم رضوی باید بدانند که در صورت بارش باران در مسیر یک هزار کیلومتری تهران-مشهد در حدود 400کیلومتر بارش را مشاهده خواهند کرد.