سمنان-رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت: در سال گذشته بالغ بر 10 هزار و 500 نفر پس از طی مراحل آموزشی برای نخستین بار گواهینامه راهنمایی و رانندگی دریافت و وارد چرخه ترافیک شدند.

به گزارش مرور نیوز سرهنگ رحیم ساعد، بابیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 35 هزار نفر از هم استانی ها از خدمات حوزه گواهینامه پلیس راهور شامل صدور، تعویض، صدور المثنی بهره مند شده اند، ابراز داشت: پرهیز از عجله و شتاب و رعایت قانون و مقررات و آموزش از طریق مدارس در طرح همیار پلیس از جمله راه های موثر در کاهش سوانح رانندگی در معابر شهری محسوب می شود.

وی افزود: کاهش 13درصدی تصادفات درون شهری از ابتدای طرح نوروزی در استان سمنان نشان می دهد که پیشگیری از تصادف مانند دیگر آسیب ها و معضلات اجتماعی نیازمند همراهی و همکاری عمومی است.

رییس پلیس راهور استان سمنان همچنین ابراز داشت: باتوجه به اعلام هواشناسی در خصوص بارش برف و باران از هموطنان و مسافرانی که قصد سفر را دارند تقاضا می شود قبل از حرکت از تجهیزات کامل زمستانی و سالم بودن گرمایش خودرو و برف پاکن ها مطمئن شوند.

ساعد در ادامه تاکید کرد: باتوجه به بارش باران در سطح معابر شهری از هم استانی تقاضا داریم به دلیل لغزندگی سطح معابر و خیابانها با سرعت مطمئنه و رعایت حق تقدم تردد کنند و با توجه به اینکه عدم رعایت فاصله طولی در خیابان ها گاها منجر به ایجاد تصادفات زنجیر وار می شود لذا از رانندگان درون شهری تقاضا داریم با احتیاط در سطح شهر حرکت کنند.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد در سطح شهرستان های استان سمنان از آغاز طرح نورزی پلیس با کاهش تصادفات جرحی به نسبت سال گذشته مواجه هستیم که چنانچه موارد ایمنی از سوی عابران و رانندگان رعایت شود می توان این میزان را به حداقل کاهش داد.