رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با گذشت 6 روز از مهلت نام نویسی داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تعداد ثبت نام کنندگان امروز استان قزوین از مرز 4000 نفرگذشت و آمار قطعی و نهایی آن پس از پایان ثبت نام اعلام خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری، سید سعید شاهرخی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در دیدار بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها که از 30 اسفند آغاز شده است، ساعت 24 امروز یکشنبه به پایان می‌رسد و نتایج صلاحیت نهایی افراد ثبت نام شده نیز 17 اردیبهشت ماه امسال اعلام می‌شود.

بهمن طاهرخانی در این دیدار در سخنانی افزود: انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا با استقبال گسترده مردم مواجه شده و پیش بینی می‌شود این استقبال همچنان ادامه داشته باشد. در برخی از بخش‌های استان هنوز تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسیده اما امیدواریم تا پایان زمان ثبت نام شاهد افزایش مشارکت داوطلبان در این بخش‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از داوطلبان ثبت نام برای عضویت در شورای اسلامی شهر و روستا را به روز و ساعت‌های آخر موکول می‌کنند، ادامه داد: با توجه به این موضوع، ثبت نام از داوطلبان تا ساعت 24 امروز یکشنبه ادامه دارد.

استان قزوین دارای 706 حوزه شهری و روستایی واجد برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا است که از این تعداد 25 حوزه شهری و 681 حوزه روستایی هستند. پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار خواهد شد.