رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از فعالیت 299 موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، عبدالحسین ناصری ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شد، اظهار داشت: در استان بوشهر بیش از 299 موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی ثبت شده در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: از مجموع این 299 تشکل، 40 موسسه فرهنگی قرآن و عترت، 70 خانه قرآن شهری و 189 خانه قرآن روستایی هستند.

وی گفت: چشم انداز ترسیم شده اداره امور قرآنی استان برای توسعه کمی تشکل‌های قرآنی در سال 95 دستیابی به 320 تشکل قرآنی بود که در این خصوص ضمن رسیدن به آمار 299 تشکل بیش از 30 فعال قرآنی مستعد برای تاسیس خانه قرآن نیز در نقاط مختلف استان شناسایی شد که در صورت موافقت سازمان دارالقرآن الکریم فرایند ثبت و صدور مجوز فعالت آنان انجام خواهد شد.

ناصری تاکید کرد: از ابتدای سال 96 بنا بر تصمیم سازمان دارالقرآن الکریم مقرر شده که صدور مجوز خانه های قرآنی همانند موسسات فرهنگی قرآن و عترت از طریق سامانه متمرکز این سازمان انجام شود.