دبیر کمیته امور شهری ستاد اجرایی خدمات سفر مازندارن گفت: در ایام نوروز روزانه دهها برابر ایام عادی در شهرهای مازندران زباله جمع آوری می شود.

به گزارش مرور نیوز محمد قدیری تعداد شهرهای استان را 56 شهر برشمرد و افزود: 11 دستگاه اجرایی در بخش ستاد تسهیلات سفر نوروز 96 در حال فعالیت هستند و روزانه بیش از سه هزار نفر در تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی با ابراز خرسندی از کاهش اتفاقات زیرساختی نسبت به سال گذشته، این امر را ناشی از آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برشمرد و افزود: نسبت به سال گذشته ما شاهد افزایش جمعیت مسافران بوده‌ایم و تعداد مسافران در پارک‌ها، کمپ‌ها و چادرها از حدود 600 هزار نفر در سال گذشته به 768 هزار نفر رسیده است.

قدیری افزود: تمام مسافرانی که در مدارس، هتل‌ها، کمپ‌ها، منازل استیجاری و بستگان ساکن می‌شوند، در محدوده شهری بوده و از خدمات شهری برخوردار و در بحث زباله، گاهاً 10 برابر روزهای عادی زباله جمع‌آوری و دفن می‌شود.

وی با اشاره به هزینه‌ها و خدمات ملی شهرداری‌ها در ایام نوروز و طرح‌های دریا و تابستان، از عدم برخورداری از درآمد تسهیلات نوروزی و طرح‌های دریا ابراز ناخرسندی و بر توجه ویژه به شهرداری‌ها تأکید کرد.