استاندار لرستان گفت: طرح محور گردشگری تاریخی شهر بروجرد با توافق رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به‌منظور جذب گردشگر به‌زودی اجرایی می‌شود

به گزارش مرور نیوز، هوشنگ بازوند ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان لرستان اظهار داشت: این ظرفیت‌ها فرصتی بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق کسب‌وکار است و می‌تواند شعار امسال مبنی بر "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" را تحقق بخشد.

وی با اشاره به عملکرد قابل‌قبول دستگاه‌های اجرایی در ایام تعطیلات نوروز افزود: نظرات بوم گردی امری ضروری است که میراث فرهنگی باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهد کنند چراکه بوم گردی می‌تواند ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر در استان لرستان ایجاد نماید.

استاندار لرستان با تأکید بر لزوم نوسازی و زیباسازی ورودی‌های شهر خرم‌آباد بیان کرد: شهرداری خرم‌آباد باید نسبت به پاک‌سازی رودخانه این شهر و برخی اماکن عمومی خرم‌آباد که نمای مطلوبی ندارند اقدامات لازم را انجام دهد.

وی همچنین پارک بزرگ مینیاتوری شاپوری خرم‌آباد را ظرفیتی بزرگ برای گردشگری در کشور خواند و تصریح کرد: این پارک نماد تاریخ استان لرستان را به نمایش گذاشته و ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر است که باید به‌درستی از آن استفاده شود.

بازوند بابیان اینکه افزایش فرهنگ کار سبب تولید اشتغال در استان می‌شود، عنوان کرد: باید برای سرمایه‌گذاری در استان لرستان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حمایت شود چراکه استان لرستان ظرفیت‌های مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذار دارد که باید موردتوجه جدی در این سال قرار گیرد.

وی در ادامه از اجرای طرح محور گردشگری تاریخی شهر بروجرد خبر داد و افزود: با توافقات صورت گرفته با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور طرح محور گردشگری تاریخی شهر بروجرد به‌منظور جذب گردشگر به‌زودی اجرایی خواهد شد.

استاندار لرستان وجود280 هکتار بافت تاریخی در شهر بروجرد را فرصتی مطلوب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر و ایجاد اشتغال دانست و گفت: باید به‌منظور ایجاد این پایگاه فرهنگی تاریخی که مدیریت آن توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی معرفی می‌شود یک شهردار مستقل معرفی شود.

وی به لزوم تلاش بیشتر تمامی دستگاه‌های اجرایی در نیمه دوم تعطیلات در ارائه خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی تأکید و خاطرنشان کرد: همچون نیمه نخست تعطیلات با تلاش بیشتر باید استان لرستان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کرد.