معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: مجموعه تاریخی طاقبستان در لیست امسال برای جهانی شدن نبوده اما در لیست موقت و بررسی ما وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، زهرا احمدی پور امروز سه شنبه در سفر به استان کرمانشاه از مجموعه تاریخی طاقبستان کرمانشاه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران اشاره ای به وضعیت گردشگری کشور داشت و گفت: خوشبختانه نوروز 96 که با بهار فاطمی آغاز شد، نزولات آسمانی خیلی خوبی را در کشور داشتیم.

معاون رئیس جمهور افزود: فکر می کردیم با توجه به بارندگی هایی که در تمام استانها صورت می گیرد، ممکن است استقبال از بازدیدها در کشور کاهش پیدا کند، اما این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر همزمانی بهار و این باران به اینکه فضای لطیف تری را در کل استان هایمان داشته باشیم کمک کرد و هم موج اول سفرها و هم موج دوم سفرها به استان های مختلف خیلی خوب بود.

احمدی پور تصریح کرد: در موج اول سفرها، حدود 24 میلیون نفر شب اقامت را در کشور داشتیم و تنوع خیلی خوبی هم در استان ها بود. هم چنین مقاصد مختلف گردشگری را در هفته اول فروردین ماه در کشور داشتیم.

وی اشاره ای نیز به آمار سفرها از نظر شکل سفر اعم از جاده ای، ریلی و هوایی داشت و گفت: خوشبختانه توزیع خیلی خوبی از این نظر وجود داشت و بخشی از طریق ریل، بخشی هوایی و بخشی به صورت جاده ای سفر کردند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، بار دیگر اشاره ای به وضعیت گردشگری استان داشت و گفت: کرمانشاه محور تاریخ باستان است و تداوم این تاریخ در استان کرمانشاه، قابل روئیت است.

وی افزود: همانگونه که در تاریخ ایران نیز آمده است، کرمانشاه همواره مقاوم بوده و در جغرافیای ایران توانسته یک هویت تاریخی را برای خودش حفظ کند و ایران همواره به این هویت تاریخی در کرمانشاه همیشه ارج نهاده است.

احمدی پور گفت: در استان کرمانشاه به نظر می آید خیلی خوب برنامه ریزی شده که گردشگرانی که به کرمانشاه می آیند بتوانند از نوروز استفاده کنند.

وی افزود: در همین 2 تا 3 ساعت بازدیدی که من داشته ام، در هر جا حضور پیدا می کردیم و گردشگران می آمدند، نظرشان این بود که استان خیلی آماده است که خدمات خیلی خوبی را در اختیار گردشگران قرار دهد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در خصوص جهانی شدن اثر تاریخی طاقبستان و اینکه جزو برنامه های امسال میراث برای ثبت جهانی قرار دارد یا نه؟ گفت: پرونده آن در دست بررسی است اما اینکه امسال ارسال شود، نه.

وی تصریح کرد: ما محدودیت ارسال داریم و پرونده های قبلی که هم اکنون در حال آماده شدن هستند، برای یونسکو ارسال شده اند و در دست بررسی است.

احمدی پور خاطرنشان کرد: ثبت جهانی طاقبستان در لیست موقت و بررسی های ما قرار دارد.