مدیر پروژه ساخت ضریح مقدس عسکریین (ع) گفت: پس از ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) در شهر مقدس قم و انتقال این ضریح به سامرا، عملیات نصب ضریح جدید امامین عسکریین (ع) در سامرا آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم لاجوردی با بیان اینکه ساخت این ضریح چهار سال به طول انجامیده است، تصریح کرد: در ساخت این ضریح از بهترین امکانات و متخصصان استفاده شده است. در این راستا 11 تن چوب ساج، 4.5 تن نقره، 70 کیلوگرم طلا و 3 تن مس استفاده شده است.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مقدس عسکریین (ع) با بیان اینکه در ساخت این ضریح مقدس از هنر مقرنس و معرق‌کاری استفاده شده است، خاطرنشان کرد: طراحی و خوشنویسی این ضریح در بهترین شکل با اشراف هنرمندان بنام این رشته صورت گرفته و به نظر می‌رسد از جنبه‌های مختلف این ضریح بی‌نظیر است.

وی گفت: ساخت 12 درب بزرگ ورودی رواق، 4 صندوق خاتم‌کاری شده و بافت هزار متر فرش دستباف از جمله اقدامات صورت گرفته برای این ساخت این ضریح است.

لاجوردی اظهار کرد: تمام اقدامات برای ساخت ضریح زیر نظر آیت‌الله سیستانی و با اشراف حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی انجام شده است و امیدواریم در اسرع وقت این ضریح کامل شده و پذیرای زائران و عاشقان اهل بیت (ع) باشد.