معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان گفت: سرانه پایین درآمد و بیکاری یکی از مشکلات عمده استان از گذشته تا کنون بوده که در دولت تدبیر و امید به درستی مورد توجه ویژه مسئولان قرار گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، سعید شاهرخی روز یکشنبه در نشست تقدیر از کارکنان پست لرستان افزود: استان لرستان از گذشته دور تا کنون از توسعه لازم برخوردار نبوده و در نتیجه آن طی سالیان متمادی در شمار استان های با آمار بالای بیکاری بوده است.

وی افزود: هم اکنون 50 درصد جوانان استان یعنی از هر دو جوان، یک نفر مشکل بیکاری دارد که این درد سنگین بدرستی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در استان تشخیص داده شده و در برنامه ریزی هایی در راستای توسعه اقتصادی استان مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: دولت در شرایطی همچون عدم ثبات و رکود اقتصادی که هیچ گونه میل به تولید و سرمایه گذاری وجود نداشت و به عبارتی می توان گفت شهرک های صنعتی در استان به قبرستان تبدیل شده بودند کار خود را آغاز کرد که مشارکت مردم و حضور بخش خصوصی به عنوان راهکاری موثر برای برون رفت از این مشکلات در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: با شروع کار دولت تدبیر و امید در استان، توسیه همه جانبه استان و فراهم کردن زیرساخت های لازم مورد توجه قرار گرفت به گونه ای که تنها در بخش فرودگاه علاوه برافزایش تعداد پروازها با صرف 520میلیارد ریال توسعه باند پروازی آن در حال انجام است تا علاوه بر توسعه پروازهای داخلی، پروازهای خارجی آن راه اندازی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اضافه کرد: با تکمیل طرح توسعه فرودگاه خرم آباد این فرودگاه تا اواخر آبانماه مجدد پروازهای آن برقرار می شود.

شاهرخی با اشاره به دیگر طرح های توسعه ای استان همچون راه آهن و مجتمع کشت و صنعت گفت: در شرایطی که قیمت نفت از 140 دلار به 30 دلار کاهش پیدا کرده بود و مشکلاتی همچون تحریم ها و اثرات آن بر بانک ها مشهود بود دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد و هم اکنون لرستان با جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی به یک کارگاه اقتصادی تبدیل شده است.

وی افزود: انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی نیز نشان دهنده و تایید کننده همین نکته است.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته جهانی پست در جمع مسئولان و کارکنان پست استان گفت: پست از جمله سازمان ها و تشکل هایی است که طی سالیان متمادی با ارائه خدمات ارزنده و کاربردی توانسته است اطمینان و اعتماد مردم را نسبت به خود جلب کند.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم سرمایه عظیمی است گفت: با تحولاتی که در دنیای ارتباطات و فضای مجازی صورت گرفته اما پست همچنان توانسته است با به روز کردن خدمات خود رضایت مردم را جلب کند و جایگاه خود در بین مردم حفظ کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به پایین بودن سرانه مبادلات پستی در استان گفت: باید با همکاری هم تلاش کرد تا سرانه مرسولات پستی در استان را به میانگین کشوری رساند که با توجه به ظرفیت خوبی که در این زمینه وجود دارد می توان سرانه فعلی استان که حدود سه و 9 دهم است را به میانگین هشت و 2 دهم کشوری رساند.

در پایان این نشست از کارکنان برتر پست استان تقدیر شد.