به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آستارا، یونس رنجکش در بازدید از غرفه ها و برنامه های آموزشی طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا افزود: مربیان این حوزه ها باید تلاش کنند تا مضامین و آموزه های فرهنگی را با ظرافت به جامعه هدف منتقل کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به هجمه های بسیاری که از طریق رسانه ها و شبکه های مختلف به حوزه های اجتماعی وارد می شود، باید با حساسیت و توانایی های بالا تهدیدات را مهار و آسیب ها را کاهش داد.
وی گفت: خوشبختانه به دلیل غنی بودن فرهنگ ایرانی و اسلامی و بهره مندی از آموزه های دینی حرف های بسیاری برای گفتن داریم اما گاهی زبان و ادبیات و شیوه های بیانی آموزه ها با زمان پیش نمی رود یا افراد توانایی انتقال مطلوب مفاهیم را ندارند.
رنجکش با تقدیر از تلاش های انجام گرفته در حوزه های مختلف آموزشی در این شهرستان و به ویژه آموزش با مفاهیم دینی و مذهبی، خواستار به روز شدن محتوا و تجهیز مربیان به دانش روز شد تا آموزش ها پایدار و اثربخش تر شود.
وی افزود: باید با ابزارهای نوین و فناوری روز به توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی برای جوانان و نوجوانان بپردازیم و آنان را از تهدیدات مصون نگه داریم.
در تعطیلات نوروزی 9هزار و 500 نفر از غرفه های معرفت، کودک، همه واقف باشیم و پاسخ به مسائل شرعی طرح آرامش بهاری آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا بازدید کردند.
امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و آستان مقدس آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع شده است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.