شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، پرویز ایده پور روز پنجشنبه در مراسم دیدار وزیر کشور با علمای اهل سنت و قشرهای مختلف مردم پاوه در مسجد جامع این شهر افزود: شهر پاوه که تنها شهر فاقد زمین کشور است مشکل شدید ترافیک دارد.
وی اظهار کرد: تردد خودروهای سنگین برای احداث 2 سد عظیم داریان و هیروی در هشت سال اخیر نیز موجب چند برابر شدن ترافیک شهر شده و تمامی زیرساخت های آن را بشدت فرسوده کرده است.
ایده پور، تنها راهکار عملی برای بهبود وضعیت موجود را احداث کمربندی عنوان کرد و گفت: مطالعات اولیه این طرح در سال 1374 انجام شده و فقط نیاز به پیگیری ادامه آن دارد.
فرماندار پاوه با تشریح وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این شهرستان گفت: پاوه دارای پنج شهر، سه بخش و 41 روستای مسکونی و 34 روستای خالی از سکنه است که در اثر جنگ تحمیلی خالی از سکنه شده اند.
وی اعلام کرد: پنج شهرداری شهرستان با توجه به توپوگرافی منطقه و خشن بودن آن فاقد منابع درآمدی هستند و حتی فاقد بنیه مالی لازم برای اداره شهرداری می باشند.
فرماندار پاوه از وزیر کشور خواست، به عنوان هدیه و ارمغان سفر به شهرستان، دستور تأمین اعتبار لازم برای اجرای یک پروژه در خور شأن این مردم برای هر شهرداری را صادر کند.
ایده پور تصریح کرد: در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان کرمانشاه سه خواسته اصلی شهرستان شامل طرح تأمین آب شرب شهر پاوه، اتمام بیمارستان جدید شهرستان و احداث کمربندی شهر پاوه تقدیم شد.
وی افزود: خوشبختانه با پیگیریهای استاندار کرمانشاه طرح تامین آب شرب شهر پاوه با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و طرح احداث بیمارستان هم با اختصاص 80 میلیارد ریال از محل سفر رییس جمهوری با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
فرماندار پاوه افزود: تنها خواسته ما که هنوز به نتیجه نرسیده احداث کمربندی است.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.