مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد: برنامه های آموزشی جبرانی و تقویتی در قالب تفاهم نامه مشترک بین آموزش و پرورش خوزستان و مرکز صدا و سیما از تلویزیون خوزستان پخش می شود.

به گزارش مرورنیوز، محمد تقی زاده با اشاره به نشست مشترک آموزش و پرورش خوزستان با صدا و سیمای مرکز استان گفت: صدا و سیما برای رفع چالش های ناشی از شرایط اقلیمی و جغرافیایی  تاکنون آموزش و پرورش خوزستان را مورد حمایت قرار داده است. در این نشست، چهار مساله اصلی شامل آمادگی برای کنکور 96، امتحانات نهایی سال سوم متوسطه، برگزاری کلاس های تقویتی و جبرانی و بحث هدایت تحصیلی مورد بحث قرار گرفت و تمهیدات ویژه ای از سوی صدا و سیما برای کمک به آموزش و پرورش در نظر گرفته شد.

محمد تقی زاده در مورد مفاد فرهنگی و آموزشی این تفاهم نامه افزود: تولید برنامه های آموزشی دروس مهم پایه های مختلف تحصیلی با حضور معلمان حرفه ای و با تجربه در سیمای خوزستان برای جبران عقب ماندگی تحصیلی ناشی از تعطیلات ناخواسته، دعوت از مشاوران برای راهنمایی مردم در خصوص هدایت تحصیلی که یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش و دانش آموزان پایه دهم تحصیلی است، تنها بخشی از مفاد تفاهم نامه مذکور است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان برگزاری کلاس های تقویتی را از راهکارهای عمده در جهت ارتقای سطح دانش علمی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: پدیده ریزگردها و مشکلات ناشی از آن سبب شد که کلاس های درس 10 روز به تعطیلی کشانده شود، از این رو کلاس های جبرانی با تدریس معلمان و دبیران آموزش و پرورش در برنامه های صدا و سیما گنجانده شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کنکور توضیح داد: بحث کنکور 96 برای همه خانواده ها در استان مهم است، و صدا و سیما یکی از اهرم هایی است که می تواند با ایجاد فضای روانی مثبت در افکار عمومی، خانواده ها و دانش آموزان را برای این آزمون مهم یاری کند. همچنین، طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش مقرر شد از تمامی امکانات استانی اعم از رسانه های محلی به ویژه از ظرفیت های صدا و سیمای مرکز استان خوزستان در راستای کمک به کنکور استفاده شود.