با دستور استاندار خوزستان، از ورود زهابهای نیشکر، شیلات و سایر به مناطق شمالی خرمشهر جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش مرورنیوز، دربازدید استاندار که با حضور مسوولان سازمان آب و برق ، شرکت کشت و صنعت نیشکر، جهاد کشاورزی ، سازمان حفاظت محیط زیست ، بنیاد مسکن ، سازمان منطقه آزاد اروند ، شیلات و مرزبانی  از انتهای کانال شیردم در حاشیه جاده قدیم خرمشهر به اهواز و کانال المهدی داشت این تصمیم اجرایی و به دستگاههای مسوول ابلاغ شد.

  سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این خصوص اظهار کرد: درجلسه ای که به همین منظور در خرمشهر برگزار شد راهکارهای لازم برای جلوگیری از ورود زهابهای نیشکر، شیلات و سایر به مناطق شمالی خرمشهر ارایه گردید.

 کیامرث حاجی زاده افزود: دراین نشست مقررگردید که از همین امروز لایروبی انتهای کانال های شیردم و بستن و ترمیم و مستحکم سازی دایک های تخریب شده اقدام گردد .

   وی ادامه داد : همچنین مقررگردید که در درازمدت سازمان آب و برق خوزستان نسبت به اجرای سیفون زیررودخانه کارون و انتقال آب آن که اعتبار مربوطه  ابلاغ شده و همچنین پروژه موازی آن که کاهش تولید زهاب و استفاده از زهابهای تولیدی است اقدام و نتایج آن را به استانداری اعلام نماید.

 سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: مقررشد که دستگاههای اجرایی نسبت به تامین ماشین آلات برای اجرایی کردن این مصوبات همکاری کنند.