نظارت بر صندوق‌ها به این طریق است که برای هر صندوق یک ناظر مقیم، برای هر 15 صندوق یک سر ناظر و برای صندوق‌های با تراکم بالا دو ناظر مقیم کار نظارت را انجام می‌دهند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، علی افخمی در جلسۀ گزارش عملکرد و تشریح برگه‌های هیات‌های نظارت استان یزد که در سالن موحدین استانداری برگزار شد، بی‌طرفی کامل، عمل فراجناحی و رعایت قانون را وظیفۀ همۀ ناظران دانست.
دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: نظارت بر صندوق‌ها به این طریق است که برای هر صندوق یک ناظر مقیم، برای هر 15 صندوق یک سر ناظر و برای صندوق‌های با تراکم بالا دو ناظر مقیم کار نظارت را انجام می‌دهند.
افخمی افزود: به ازای هر 15 صندوق یک بازرس ویژۀ هیئت عالی نظارت بر عملکرد هیات‌های اجرایی و نظارتی نظارت می‌کنند.
وی ضمن تشکر از همۀ داوطلبانی که خود را باهدف خدمت‌رسانی به مردم و توسعه شهر و روستا در این آزمون عمومی و مردمی مشارکت کرده‌اند از آن‌ها خواست قانون را رعایت کرده و از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند.
افخمی گفت: در بررسی صلاحیت‌ها مر قانون و رعایت بند به بند آئین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ملاک است و این مهم در همه حال مدنظر اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات خواهد بود.
در این جلسه هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها گزارش عملکرد خود را بیان کردند.
انتخابات شوراهای شهر و روستاها 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.