مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه در حوزه امنیت یک موضوع بسیار مهمی که وجود دارد و رسانه می تواند کمک کند تقویت امنیت روانی است، گفت: دستگاه‌های متولی در حوزه امنیت عینی و فیزیکی جامعه تمام تلاششان را به کار می برند، اما رسانه ها یکی از حلقه های امنیت روانی جامعه هستند و در فضای مجازی با تاکید بر این مسئله می توانند به برگزاری انتخابات کمک کنند.

به گزارش مرور نیوز، خلیل همایی راد صبح امروز 26 فروردین ماه در جلسه تعامل و هم اندیشی رییس کل دادگستری استان کرمان با اصحاب رسانه با موضوع پیشگیری از جرائم انتخاباتی اظهار کرد: جمهوری اسلامی اکنون به عنوان یک جزیره امن در غرب آسیا مطرح است و با تلاش همه ارکان امنیتی، بهترین وضعیت را داریم و هیچ یک از رخدادهای ضدامنیتی که در کشورهای مجاور و برخی کشورهای اروپایی وجود دارد، در ایران نداشته‌ایم.

وی افزود: امنیت یک مقوله فرادولتی است و همه ارکان حکومت در آن نقش دارند و در انتخابات 7 اسفند ماه سال 94 شاهد یک انتخابات بسیار خوب، امن، توام با اقتدار و سلامت بودیم که در استان کرمان هم عملکرد همه دست اندرکاران انتخابات و از جمله رسانه که تاثیر زیادی بر نرخ مشارکت مردم داشت، مورد تقدیر قرار گرفت.

همایی راد تصریح کرد: استانداری کرمان به عنوان مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در اردیبهشت امسال، متعهد است انتخابات در امنیت کامل، با نظم و سلامت برگزار شود.

وی ضمن تشکر از تعامل خوبی که در مجموعه مدیریتی استان، شورای تامین و به ویژه با مسوولان قضایی وجود دارد، بیان کرد: امور مربوط به حوزه اطلاعات و امنیت انتخابات از یک سال قبل آغاز شده و جامعه اطلاعاتی استان مسوولیت های خود را در زمینه برگزاری یک انتخابات خوب به انجام رسانده و اطلس امنیتی استان در سه وضعیت قبل، حین و بعد از انتخابات با پیش بینی تمام سناریوهای محتمل تهیه و به تصویب شورای امنیت کشور نیز رسیده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه در حوزه امنیت یک موضوع بسیار مهمی که وجود دارد و رسانه می تواند کمک کند، تقویت امنیت روانی است، افزود: دستگاه های متولی در حوزه امنیت عینی و فیزیکی جامعه تمام تلاششان را به کار می برند، اما رسانه ها یکی از حلقه های امنیت روانی جامعه هستند و در فضای مجازی با تاکید بر این مسئله می توانند به برگزاری انتخابات کمک کند.

همایی راد تصریح کرد: تاکید بسیار جدی در ستاد پیشگیری از جرائم انتخابات و شورای تامین برای پیشگیری از مداخله نظامیان در امور سیاسی و انتخابات شده و با دقت توسط ارگانهای مسوول پیگیری می شود.

وی بیان کرد: انتخابات می‌تواند به تقویت امنیت ملی ما کمک کند، تلاش رسانه در این زمینه بسیار کارساز است و رسانه را یکی از حلقه های امنیت می دانیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: هرگونه دامن زدن به اختلافات قومی، نژادی و مذهبی یک اقدام ضدامنیتی محسوب می شود و رسانه‌ها باید بر این مسئله تاکید کنند که طرح موضوع شمال، جنوب، شرق و غرب، مسائل قومی و مذهبی جرم محسوب می شود.