شکی نیست ازصدر اسلام و رسالت پیامبر اعظم و در حکومت امام علی(ع) ، نیت ناپاکان و دست کجی به بیت المال مطرح بوده و به شدت با آنها برخورد می شده است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام اکبر طالبی روز شنبه در نشست اعضای بازرسی کل استان یزد در محل شهرداری بافق افزود: این سازمان بر مبنای قانون اساسی، سیاست های کلی نظام، خط مشی قوه قضائیه و رهنمود و منویات مقام معظم رهبری عمل می کند.
وی همچنین با بیان اینکه از زمان شکل گیری نظام حکومتی در جامعه، بحث آثار سوء فساد اداری در دستگاههای اداری وجود داشته و همه ما وظیفه داریم با فساد مبارزه کنیم افزود: شکی نیست ازصدر اسلام و رسالت پیامبر اعظم و در حکومت امام علی(ع) ، نیت ناپاکان و دست کجی به بیت المال مطرح بوده و به شدت با آنها برخورد می شده است.
وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) با وجود رعایت رافت اسلامی درجایی به اوج مهربانی می رسید و در جایی که بیت المال و حق مردم درخطر دست درازی بود با نهایت خشونت برخورد می کرد.
طالبی همچنین با اشاره به اینکه در نظام اسلامی ایران وضعیت دستگاه های اداری نیاز بیشتری به بازرسی و نظارت دارند خاطرنشان کرد: افرادی هرچند اندک چنانچه کار خلاف معیارهای اسلامی و عرفی انجام دهند اداره متبوع و همکاران خود را بد نام می کنند و رفته رفته آثار سوء آن بر سایرهمکاران تاثیر مخرب می گذارد و آنها را نیز لکه دار خواهد کرد.
این مسوول ، بازرسی های برنامه ای و مدون، موردی و نظارت فوق العاده را از انواع بازرسی سازمان متبوع خود عنوان کرد و جداگانه به تشریح هر یک از آنها پرداخت.
او گفت: در بازرسی مدون چندماه مانده به پایان سال آسیب ها را از طریق مختلف به دست می آوریم و به تهران پیشنهاد می دهیم و پس از بررسی و تصویب به استان برای انجام مراحل بعدی ابلاغ می شود.
طالبی افزود: بازرسی موردی را نیز از افراد یا خبرنگاران دریافت می کنیم و فوق العاده نیز که تعداد آن اندک است مانند رویداهای پیش بینی نشده مانند ساختمان پلاسکو، سیل و زلزله است.
بازرس کل استان یزد از استقرار چهار گروه بازرسی به مدت 45 روز در شهرداری بافق خبر داد و از مردم این شهرستان خواست تا مسائل، مشکلات و شکایات خود را در هر زمینه که باشد به سر گروههای مستقر تحویل دهند.
گروه بازرسی قضایی- سیاسی، فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی زیر بنایی و گروه تولیدی و توسعه از گروههای مستقر در شهرداری هستند که به مدت 45 روز به شکایات مردمی رسیدگی می کنند.
در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر بافق، شهردار ، کارکنان مرتبط در شهرداری و جمعی از خبرنگاران حضورداشتند.
شهرستان بافق دارای یک بخش مرکزی، سه دهستان و بیش از 100 روستا و آبادی است.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.