رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری از پرداخت حدود 10 میلیارد ریال اعتبار به 100 دانشجوی مشمول جوایز بنیاد در طول فعالیت دولت یازدهم خبر داد.

مجتبی بنیادیان روز یکشنبه در گفت وگو با مرور نیوز افزود: 75 نفر از دریافت کنندگان جوایز بنیاد دانشجویان ساکن چهارمحال و بختیاری که در دانشگاه های معتبر کشور تحصیل می کنند، هستند.
به گفته وی، مابقی این جوایز به دانشجویان بومی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند، اعطا شده است.
وی، اعتبار پژوهش یاری، وام ودیعه مسکن، هدیه ازدواج، اعتبار برای پایان نامه، بیمه تکمیلی و اشتغال و فرصت مطالعاتی را از جوایز اعطا شده به این دانشجویان برشمرد.
بنیادیان از افزایش سه برابری جمعیت زیرپوشش بنیاد نخبگان استان در سال گذشته نسبت به زمان آغاز فعالیت این بنیاد خبر داد و افزود:بنیاد نخبگان چهارمحال وبختیاری علاوه بر حمایت از دانشجویان برتر و نخبه ، همچنین تاکنون 58 مخترع ، 70 المپیادی، 53 برگزیده آزمون سراسری، 43برگزیده جشنواره ای، پنج برگزیده هنری، سه برگزیده مسابقات مهارتی ،یک نفر برگزیده مسابقات قرآنی و یک نفر برگزیده آزمون های پزشکی و دندانپزشکی را مورد حمایت قرار داده است.
بنیادیان ادامه داد: بنیادهای استانی در کنار شناسایی، حمایت و هدایت استعدادهای برتر، فعالیت‌های فرهنگی را با رویکرد توانمندسازی نخبگان در اولویت کاری خود قرار داده‌ و هر ساله برنامه های متعددی در قالب نشست ،بازدید و رویدادهای علمی ، فرهنگی ،کارآفرینی و اردوهای جهادی برگزار می‌کند.
وی اجرای طرح ملی شهاب را با هدف شناسایی، هدایت و حمایت دانش آموزان مستعد از دوره ابتدایی بیان کرد و افزود: سال گذشته بیش از 4 هزار دانش آموز در مقطع چهارم، در مناطق ناحیه دو شهرکرد،، بن، سامان و بلداجی مشمول این برنامه شدند و در سال تحصیلی جدید نیز حدود 5هزار دانش آموز در پایه های چهارم در 6 منطقه جدید آموزش و پرورش در 300 کلاس به این برنامه افزوده می شود.
بنیادیان راهیابی 14 اختراع استان در جشنواره ملی کوهرنگ، برگزاری دو جشنواره ایده های برتر و ایده سبزکوه و حمایت از برگزیدگان این جشنواره برای استقرار در مراکز رشد و حضور در هفدهمین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان را از دیگر اقدامات این بنیاد در سال گذشته برشمرد.
هم اکنون 284نخبه در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش خدمات بنیاد نخبگان هستند.