اسفراین- ایرنا- 100 درصد سهام مجتمع صنعتی (فولاد) و شرکت لوله گستر اسفراین امروز دوشنبه در مزایده سازمان خصوصی سازی واگذار می شود .

به گزارش مرورنیوز به نقل از مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی در این مزایده 100 درصد سهام «مجتمع صنعتی اسفراین» با قیمت پایه 8700 میلیارد ریال، و 100 درصد سهام شرکت «لوله گستر اسفراین» با قیمت پایه 2350 میلیارد ریال امروز دوشنبه واگذار می شود .
سال 95نیز 100درصد سهام این 2 شرکت 2مرتبه در مزایده سازمان خصوص سازی شرکت داده شد که استقبال برای خرید آن ها نشد.
شرکت لوله گستر اسفراین یکی از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) که به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری-مغزی مورد نیاز صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی با هدف رفع نیاز کشور ، رشد و توسعه منطقه و هم افزایی با شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تأمین کننده مواد اولیه مورد نیاز احداث شد و با ظرفیت اسمی 100هزار تن در سال 1385 دراین شهرستان به بهره برداری رسید .
مجتمع فولاد اسفراین مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی ایران و بزرگترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است .
شهرستان 127هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرارد و به دلدیل وجود صنایع بزرگ فولاد ولوله گستر و صنایع پایین دست آن قطب صنعتی خراسان شمالی است .