کرمانشاه- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: درک مفاهیم قرآن کریم سبب آرامش روحی و روانی زندانیان می‌شود و زمینه مناسب بازگشت شرافتمندانه آنان به اجتماع را فراهم می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، دکتر محمد رضا عدالتخواه به همراه منصور بیگلری مدیرکل زندان های کرمانشاه در محل بازداشتگاه سلامت زندان کرمانشاه حضور یافت و از نزدیک با فعالیت های حوزه های مختلف به ویژه وضعیت قضایی متهمان این مرکز آگاهی یافت.

دکتر عدالتخواه در سخنانی انجام فعالیت های فرهنگی، قرآنی در زندان ها و مراکز تامینی و تربیتی را بر پیشگیری از وقوع جرم موثر دانست.

این مقام ارشد قضایی استان کرمانشاه همچنین ضمن دیدار چهره به چهره با برخی ار متهمان اظهار داشت: خواندن قرآن و درک مفاهیم این کتاب آسمانی باعث آرامش روحی، روانی زندانیان و همچنین زمینه مناسب بازگشت شرافتمندانه آنان به اجتماع را فراهم می کند.

وی با تاکید بر این مطلب که برقراری نظم، امنیت وعدالت اجتماعی سرلوحه و اولویت اصلی مجموعه قضایی است، خاطرنشان کرد: تلاش زندانیان برای جبران رفتار گذشته با هدف جلوگیری از تضییع بیش از پیش حقوق مردم در تعیین تکلیف وضعیت قضایی آنان وکاهش زمان اطاله دادرسی موثر است.

گفتنی است، مدیرکل زندان های کرمانشاه در دیدار با سردار عظیمی، فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران و رئیس کل دادگستری استان که در حاشیه این بازدید در محل سالن جلسات زندان کرمانشاه صورت گرفت، گزارشی از فعالیت های حوزه های مختلف زندانبانی را تشریح کرد.

منصور بیگلری در ادامه توسعه و بهسازی فضای‌های فیزیکی و اماکن فرهنگی و آموزشی زندان های استان را به عنوان اولویتی مهم مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ حقوق شهروندی زندانیان و تکریم خانواده آسیب پذیر افزود: توانمندسازی زندانیان در زمینه های مختلف، عامل موثری بر کاهش آسیب های اجتماعی آنان است.