استاندار سیستان وبلوچستان گفت: همه افراد جامعه در انتخابات به شایستگی افراد در شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری رای دهند و نباید به تبعیض جنسیتی، قومی و مذهبی توجه داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، علی اوسط هاشمی در همایش تجلیل از نقش آفرینان استان سیستان بلوچستان در نمایشگاه سال گذشته دستاوردهای روستایی تهران، در روستای هریدوک نیکشهر اظهار کرد: باید افراد توانمند، با تدبیر و تحصیلکردگان را انتخاب کرد تا با توانایی و تخصص و تدبیرشان پیشرفت و توسعه را رقم زنند.

استاندار گفت: برگزاری انتخابات ایران سرآمد برای همه کشورها به لحاظ نظم و امنیت و دموکراسی واقعی است. تمامی مسئولان، فرمانداران و بخشداران با همراهی مردم تلاش کنند تا روستاهای این استان به محور تولید و اشتغال تبدیل شوند. جمعیت این استان براساس سرشماری سال 1395 بیش از 51 درصد روستایی است که این یک ظرفیت خوبی برای تولید واشتغال است.

وی افزود: مردم پرتلاش روستایی تامین کننده لبنیات، پروتئین و انواع صنایع دستی، سکه دوزی و محصولات کشاورزی هستند که نیاز تمامی هموطنان و جذاب برای هر شهروند ساکن شهر و مسافر داخلی و خارجی است. دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و افراد خلاق در روستاهای استان می توانند فعالیت ها و ایده های خوبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید طراحی و اجرا کنند.

استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: این استان رکوردار بکارگیری زنان در پست های اداری است و بیشتر به جامعه زنان اهمیت و ارزش داده است.

وی تاکید کرد: وی گفت: زنان روستایی و شهری که بیش از نیمی از جمعیت سیستان وبلوچستان را تشکیل می دهند در انتخابات نقش آفرین هستند و تاثیر فراوانی در افزایش آرای انتخابات دارند. رویکرد ما توجه به توسعه و آبادانی روستاهاست و یکی از اولویت های استان در سال جاری توجه به مساله آب است. همه مسئولان باید با رویکرد توسعه روستا محوری و سفرهای متعدد به روستاها مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و رسیدگی کنند.

اوسط هاشمی بر ایجاد نمایشگاهی از تلاش، هنر و توانمندی زنان و مردان روستایی و شهری در مسیر جاده ترانزیتی چابهار- زاهدان تاکید و خاطرنشان کرد: باید فرصتی فراهم شود تا مردم بتوانند محصولات تولیدی خود را به مسافران و گردشگران عبوری از این محور به فروش رسانند.

وی گفت: توجه به بخش گردشگری، آب، حاشیه نشینی و روستا چهار رویکرد برنامه محوری ما در سال جاری است و براساس آن حرکت های لازم و اجرایی انجام خواهد شد.