جانشین تیپ 230 سرلشکرشهید اسدالله متاجی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با ارتباط با نخبگان و دانشمندان مراکز علمی، مجهز به فناوری‎های پیشرفته شده است.

به گزارش مرور نیوز، رضا سلطانی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در کمربندی صیاد شیرازی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: روز 29 فروردین روز بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی برای ارتش است.

جانشین تیپ 230 سرلشکرشهید اسدالله متاجی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در زمانی که ارتش تا مرز انحلال و نابودی می‌رفت شجاعانه تصمیم بزرگی در نام‌گذاری روز ارتش گرفت.

وی تصریح کرد: غیورمردان ارتش نیز در پاسخ به حسن اعتماد و حسن ظن بنیانگذار انقلاب، قبل از دوران مقدس، با حضور در مناطق مرزی و مبارزه با عناصر ضدانقلاب 2 هزار شهید را تقدیم کردند و در زمان دفاع مقدس نیز با تقدیم 50 هزار شهید، ثابت کردند با امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و ملت ایران هستند.

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، ارتش جمهوری اسلامی یک پدیده جدید و انقلابی است و امروز در سایه فرمانده دشمن شناس خود، فعالیت‌هایش را حول سه محور، دین و اخلاق، استقلال و کارآیی قرار داده است.

سلطانی اظهار کرد: دستاوردهای نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش جمهوری وسلامی ایران بسیار زیاد است و در طول دفاع مقدس 2.5 میلیون سرباز را آموزش‌های مستقل داده، همچنین در پاک‌سازی شهرهای مرزی از مین‌های دشمن ‌زارو 800 شهید گلکون کفن را نثار کرده و در همه مرزها با قوا و قدرت وارد می‌شود.

وی گفت: فرزندان شما در ارتش در عرصه و جبهه دیگر با برقراری و ارتباط با نخبگان و دانشمندان مراکز علمی تلاش گسترده کرده تا ادوات و تجهیزات زمینی، هوایی و دریایی را راه‌اندازی کنند.

سلطانی افزود: در این مسیر با تلاش‎های فراوان به توفیقات زیادی مانند تانک چرخ‎دار، هواپیما صاعقه، هواپیمای آذرخش، شناور سطحی و زیر سطحی و خیلی دیگر از ادوات دست یافتند تا در نبردهای نوین مورد استفاده قرار گیرد.

جانشین تیپ 230 سرلشکر شهید اسدالله متاجی اظهار داشت: آنچه در ارتش محور همه فعالیت ‌ها قرار گرفته توان رزمی است و فرزندان شما از هر فرصت و زمان برای ارتقاء رزم و توان دفاعی خود استفاده می‌کنند و خود را برای دفاع آماده می‌کنند.

وی گفت: ما آغاز کننده جنگ نیستیم اما اگر کوچکترین تهدیدی و حرکتی در مرزها انجام شود، از نگاه تیزبین ارتش جمهوری اسلامی مخفی نیست و برای پاسخ هر تهدید سازو کار لازم را طراحی کردیم.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: گرامیداشت روز 29 اردیبهشت یا روز ارتش برای این است تا مروری به فداکاری‎ها و خدمات ارتش داشته باشیم.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایجاد احساس امنیت و آرامش در کشور و ناامید کردن دشمنان و به روزرسانی و احساس توانایی در مقابله با دشمن قدم‌های بزرگی برداشته است.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: امروز به لطف خدا با اخراج وابستگان از ایران روی پای خود ایستادیم و به همه دنیا و استکبار جهانی و اسرائیل می‎گوئیم که هیچ ترس و نگرانی از تهدیدهای آنان نداشته و آماده هستیم و این به پشتوانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: دومین عامل بزرگداشت این روز به رخ کشیدن توانایی‌های این نیروها به دشمن است، اگر امروز آسوده می‌خوابیم و امنیت را با همه وجود احساس می‎کنیم و با همه تهدیدها کمترین خللی در درون ما جا ندارد، ریشه در اقتدار ارتش و نیروهای مسلح است که حاضرند خود را فدای انقلاب و ملت ایران کنند.