مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تایید خبر مرگ یک پلنگ در دهانه خروجی سد و نیروگاه دنا، اعلام کرد: این اتفاق خارج از مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست رخ داده است.

به گزارش مرور نیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک پلنگ و یک شغال احتمالا حین تعقیب و گریز وارد کانال منتهی به سد دنا شده‌اند و نهایتا خفگی در آب باعث کرگ آن‌ها شده است.

اسدالله هاشمی با تاکید بر این که این اتفاق خارج از مناطق تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل است گفت: بررسی‌های اولیه ماموران محیط زیست، دامپزشکی و نیروی انتظامی شهرستان دنا هیچ شواهدی دال بر از بین رفتن حیوان به دلیل شکار را نشان نداد و احتمال خفگی در آب از همه احتمالات دیگر بیشتر است.

وی ضمن اشاره به این که لاشه یک شغال نیز در کنار لاشه پلنگ یافته شده تصریح کرد: این موضوع تایید می‌کند که به احتمال زیاد این دو حیوان حین تعقیب و گریز وارد کانال شده‌اند و ارتفاع بلند کانال، جریان شدید آب و سردی زیاد آن مانع از خروج آن‌ها شده و مجموع این اتفاقات منجر به مرگ هر دو حیوان شده است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: لاشه پلنگ جهت تشخیص اولیه علت مرگ و همچنین نمونه‌برداری برای بانک ژن این اداره کل کالبدگشایی شده است.