معاون امور اقتصادی استانداری تهران با تاکید براینکه کمیته تنظیم بازار استان نگاه انتخاباتی در اقدامات خود ندارد افزود: نگاه ما پیشگیرانه است و موضوع انتخابات نباید باعث تسویه حساب سیاسی در تنظیم بازار باشد و به دنبال تداوم ثبات و آرامش بازار هستیم.

به گزارش مرور نیوز، جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان تهران به ریاست محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران و با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد .

دستورات این جلسه به ارایه گزارش توزیع میوه در ایام پایانی سال ٩٥ و ادامه طرح در سال ٩٦ توسط مدیریت تعاون روستایی، ارایه گزارش توزیع برنج و شکر در سال ٩٥ و برنامه توزیع اقلام اساسی در ماه مبارک رمضان توسط مدیریت شرکت غله، گزارش توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز در سال ٩٥ و برنامه توزیع اقلام اساسی توسط توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان و ارایه گزارش روند قیمت اقلام اساسی و نظارت بر بازار توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، اختصاص یافت .

امامی امین در پایان جلسه با اشاره به اینکه در این جلسه جمع بندی اقدامات انجام شده و نقاط ضعف و قوت در تنظیم بازار استان مورد بررسی قرار گرفت گفت: با وجود بحرانی که سال گذشته در بخش مرکبات و پیش بینی ها در مورد تامین پروتئین مورد نیاز رو به رو شدیم ، با تدبیر استاندار و همدلی دستگاه های استان نمره قبولی در عملکرد تنظیم بازار استان به دست آمد .

وی هدف اصلی تنظیم بازار در استان را احیای خالص فروشی،منطقی شدن حاشیه سود کالاهای تولیدی برای خرده فروش ها، ایمن سازی نظام توزیع و ناکام ساختن سودجویان برشمرد .

معاون امور اقتصادی استانداری تهران با تاکید براینکه کمیته تنظیم بازار استان نگاه انتخاباتی در اقدامات خود ندارد افزود: نگاه ما پیشگیرانه است و موضوع انتخابات نباید باعث تسویه حساب سیاسی در تنظیم بازار باشد و به دنبال تداوم ثبات و آرامش بازار هستیم .

امامی امین گفت: معیشت ،رفاه مردم و نیاز به کالاهای اساسی نباید دستخوش تغییرات و معادلات سیاسی شود .

علی اشرف منصوری در این جلسه گزارشی از روند اجرای طرح تنظیم بازار 95 ارائه کرد و گفت: توزیع میوه در استان تهران از 7 اسفند 95 زودتر از سال های قبل جهت تعادل بخشی وکاهش قیمت ها در میادین و غرفه های میوه و تره بار شهرداری آغاز کرده و سپس به شهرستان ها و اصناف گسترش پیدا کرد و درمجموع در434نقطه عرضه سیب و پرتقال انجام شد .

وی ادامه داد : 15500تن ذخیره میوه نیز ذخیره سازی شده بود که برای استان تهران هم چنان این ذخیره سازی ادامه دارد .

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، منصوری افزود: تاکنون 3550تن پرتقال داخلی، 6400تن پرتقال وارداتی و 2500 تن سیب و در مجموع 12 هزار و130تن سیب و پرتقال در سطح استان تهران توزیع شده که عرضه آن تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ادامه خواهد داشت .