محقق و پژوهشگر مهدوی گفت: در زمان حیات مبارک حضرت محمد (ص) به‌عنوان پیامبر و امام، همه اهدافی که برای دین داشتند محقق نشد اما در دوره ظهور تمام آن اهداف محقق می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا زنگنه امروز، ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبعث پیامبر اکرم(ص) به بیان تفاوت‌ها و شباهت‌های میان مبعث و ظهور امام عصر(عج) پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه بعثت رسول خدا در تاریخ انبیاء و حقیقت انسان یک جایگاه بسیار مهم و به‌عنوان کامل‌ترین دین است لذا تا پایان دوره زندگی انسان در دنیا پاسخگو است و بحث مهدویت و ظهور یکی از مهم‌ترین موضوعات مبعث است.

این محقق و پژوهشگر مهدوی ادامه داد: از همین نظر آیات قرآن که بر پیامبر خدا(ص) نازل‌شده و سلسله پیام‌هایی که رسول خدا آورده‌اند برای این است که انسان به کمال برسد که نقطه پایانی کمال انسان هم همان ظهور و وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) است.

زنگنه در تشریح تفاوت‌های ظهور و کیفیت آن با مبعث اظهار کرد: در زمان حیات مبارک حضرت محمد (ص) به‌عنوان پیامبر و امام، همه اهدافی که برای دین داشتند محقق نشد اما در دوره ظهور تمام آن اهداف محقق می‌شود.

وی با توجه به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بااینکه دوره امامت حضرت ولیعصر(عج) مهم‌تر از بعثت است افزود: این بدین معنا است که تمام اهدافی که برای دین در زمان پیامبر خدا مطرح‌شده بود اجرا نشد، اما در دوره ظهور اجرا خواهد شد.

این محقق و پژوهشگر مهدوی در ارتباط با رابطه بعثت و ظهور در بعد حکومت و ابزار و راهبردهای آن بیان کرد: قطعاً طرح‌های راهبردی حکومت اسلامی که مبانی آن را رسول خدا طراحی کرده است همان طرح‌های راهبردی امام زمان (ع) است و در حقیقت عملیاتی شدن این اهداف در زمان ظهور اتفاق می‌افتد.

زنگنه با اشاره به اینکه حکومت جهانی مهدی موعود به مستضعفان وعده داده‌شده است اظهار کرد: وجود مقدس رسول خدا(ص) وقتی مبعث را برای اقامه قسط مطرح می‌کنند، این طرح راهبردی حکومتی است که به دلیل ظرفیت‌هایی که در آن زمان مناسب نبود انجام‌نشده است لذا وجود مقدس امام زمان(عج) طرح‌های رسول خدا(ص) را با ظهور پر خیر و برکتشان عملیاتی خواهند کرد.