استاندار فارس گفت: خیرین افراد نیک اندیشی هستند که نه تنها مدرسه می سازند بلکه فرهنگ می سازند و دیگران را وادار می کنند که در مسیر درستی که خود قدم گذاشته اند گام بردارند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد علی افشانی در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان، گفت: خیرین افراد نیک اندیشی هستند که نه تنها مدرسه می سازند بلکه فرهنگ می سازند و دیگران را وادار می کنند که در مسیر درستی که خود قدم گذاشته اند گام بردارند.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز انسان های نیک اندیشی هستند که جز به آینده کشور به چیز دیگری فکر نمی کنند و بر موضوعی سرمایه گذاری می کنند که آینده کشور در گرو آن است.

استاندار فارس، گفت: خیرین مدرسه ساز انسان های آگاهی هستند که از روی آگاهی بر روی دانایی سرمایه گذاری می کنند چراکه دانایی لازمه توانایی است.

افشانی یاد و خاطره خیرین مدرسه سازی را که در سال گذشته به دیار باقی شتافتند را گرامی داشت و افزود: این خیرین توشه خود را قبل از خود به سرای باقی فرستادند و بر سر آن سفره نشستند و نامشان برای همیشه در این کشور و استان ماندگار است و فراموش نخواهد شد.

استاندار فارس گفت: خیرین انسان های مسئولیت شناسی هستند که حس نوع دوستی و درد مردم داشتن آنان را وادار می کند که در این مسیر قدم بگذارند.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز در عصر و زمانه ای که خیلی ها فرصت طلب بوده و به دنبال منفعت خویش هستند برای دانش آموزانی که از فرصت آموزشی برابر برخوردار نیستند فرصت می سازنند.

استاندار فارس نوع دوستی و از جان گذشتگی را بزرگترین کار و نیاز امروز جامعه دانست و افزود: خیرین انسان های هدایت گر جامعه هستند که فرهنگ نوع دوستی و از جان گذشتکی ترویج می کنند.

وی گفت: بر اساس فرموده خداوند کسی که انفاق می کند همانند کسی است که دانه گندمی می کارد و از آن دانه هفت خوشه و از هر خوشه صد دانه برداشت می کند از این رو خیرین مهم ترین و بزرگترین معامله را با خدای خویش انجام می دهند .

استاندار فارس گفت: کسی امروز قدرتمند تر است که به لحاظ علمی دست بالا را داشته باشد و خیرین آینده کشوری را می سازند که آن کشور به معنی واقعی کلمه مستقل خواهد بود.