طرح‌های آبرسانی به روستاییان شهرستان‌های مبارکه و فلاورجان، امروز (پنجشنبه) با حضور مهندس "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، طرح‌های آبرسانی به روستاییان شهرستان‌های مبارکه و فلاورجان، امروز (پنجشنبه) با حضور مهندس "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها آغاز شد .
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در حاشیه افتتاح این طرح، هدف از اجرای این پروژه‌ها را تأمین آب شرب سالم و پایدار برای بیش از 24 هزار نفر از اهالی روستاهای این شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: برای بهره‌برداری از آن‌ها مجموعاً اعتباری بالغ بر 116 میلیارد ریال هزینه شده است .
"محمدحسین قرائتی" در خصوص اقدامات صورت گرفته برای اتمام این پروژه‌ها اظهار داشت: مجتمع آبرسانی 22 روستایی شهرستان مبارکه با هدف تأمین آب شرب برای 24 هزار نفر از اهالی 22 روستای این شهرستان از سال 1385 آغاز شد و برای بهره برداری از آن 42 کیلومتر خط انتقال آب، 20 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده توزیع آب، 5 ایستگاه پمپاژ، 2550 مترمکعب مخزن ذخیره و 3 حلقه چاه نیمه عمیق اجرا شده است.
قرائتی ادامه داد: طرح آبرسانی به 19 روستای شهرستان فلاورجان با جمعیتی بالغ بر 19 هزار نفر نیز در قالب مجتمع آبرسانی 19 روستا از سال 1390 آغاز شده و برای آماده سازی آن خط انتقال آب به طول 30 کیلومتر و 8 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه توزیع انجام شده است .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با اشاره به تأمین 28 میلیارد ریال اعتبارات این پروژه‌ها از محل صندوق توسعه ملی گفت: در سال گذشته دولت مبلغ 500 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی روستایی و تسریع در بهره برداری از آن‌ها به استان اصفهان اختصاص داد و این شرکت 33 مجتمع آبرسانی روستایی و 47 پروژه تک روستایی را از محل این اعتبارات در تمامی شهرستان‌های استان اجرا کرده است .
وی افزود: از مجموع این پروژه‌ها، در سال گذشته 28 پروژه آبرسانی به 65 هزار نفر از روستائیان استان اصفهان با اعتباری بالغ بر 610 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و دو پروژه تأمین آب شرب 41 روستای شهرستان‌های مبارکه و فلاورجان نیز به یاری خدا صبح امروز 7 اردیبهشت ماه و به دست وزیر نیرو افتتاح شد.