امام جمعه قم با بیان اینکه التزام به قانون در انتخابات امری ضروری است تا گرفتار فتنه گران نشویم، گفت: استفاده از مقدسات و نیز توهین به مقدسات در جریان انتخابات ناپسند است.

به گزارش مرور نیوز ، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: حادثه شرق کشور بسیار تلخ بود و از مسئولان دولت پاکستان می خواهیم جدی تر این موضوع را پیگیری کنند و امنیت را در مرز برقرار کنند.

وی گفت: از دولتمردان کشورمان نیز تقاضا داریم به تقویت بنیه دفاعی مرز های کشور اهتمام بیشتر داشته باشند و در این گونه حوادث عکس العمل مناسب نشان دهند؛ تروریست ها بدانند ملت شجاع ایران در برابر این گونه اقدامات هرگز از پای در نمی آید.

امام جمعه قم با اشاره به انتخابات آینده، افزود: انتخابات را باید مهم بدانیم چراکه مظهر اقتدار ملت و نماد مردم سالاری دینی است، بنابراین حضور حداکثری و باشکوه اصل مهمی است که نباید از آن غفلت شود.

وی با بیان اینکه التزام به قانون در انتخابات امری ضروری است تا گرفتار فتنه گران نشویم، تصریح کرد: سلامت انتخابات به‌عنوان حق‌الناس باید مهم شمرده شود و تلاش شود در انتخابات اقتدار، امنیت، ارزش‌های اسلام و انقلاب را مهم بشماریم.

محکومیت هتاکی به ساحت امام هشتم

آیت الله اعرافی توهین و هتاکی به امام هشتم در جریان انتخابات را محکوم کرد و عنوان داشت: همان گونه که استفاده از مقدسات برای انتخابات کار درستی نیست تعرض به مقدسات نیز کارناپسندی است و باید نسبت به آن عکس العمل نشان داده شود. از آن جایی که این ساحتی نیست که مورد خدشه قرار گیرد امیدواریم دیگر شاهد این گونه حوادث در مسیر انتخابات نباشیم.

وی در بخشی ار سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته معلم، با بیان اینکه باید در نظام سیاسی و اجتماعی جایگاه معلمان باید حفظ شود، گفت: انتظار داریم تحول سند آموزش و پرورش مورد عنایت و با دقت روزافزون مورد توجه قرار بگیرد و این یک ضعف است که در جریان انتخابات کم‌تر کسی از نامزدها به این مقوله پرداختند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان تبریک هفته کار و کارگر، تصریح کرد: امیدواریم از فردای تمام شدن انتخابات جان جدیدی در کشور از جهت فعالیت، کار، تلاش و اقدامات فعالانه با نگاه به درون و ارزش های انقلاب برای پیشرفت کشور را شاهد باشیم.

وی در ادامه ضمن تشکر از سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی به دلیل برقراری امنیت، روز جانباز را گرامی داشت و جانبازان را مشعل های هدایت و پرچم های انقلاب دانست.

آیت الله اعرافی روز شوراها را گرامی داشت و گفت: شوراهای اسلامی برای ارتقای شهر ها، درآمدزایی درست، توجه به مناطق محروم و حاشیه نشین شهر، مسائل فرهنگی و معماری اسلامی در شهر ها توجه کنند.

مهدویت عقیده ریشه‌دار در اسلام

آیت الله اعرافی در خطبه دیگر خود ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان و نزدیک شدن میلاد ولی عصر امام زمان(عج)، اظهار داشت: در طول تاریخ شاهد انواع انحراف در مقوله مهدویت بوده‌ایم و امروز در شکل‌های مختلف اعتقادهای منحرف پیرامون انتظار و مهدویت تبلیغ می‌شود.

وی عقیده مهدویت را یک عقیده ریشه دار در اسلام عنوان کرد و گفت: این عقیده در معرض بدفهمی، کج روی و انحرافاتی قرار گرفته است و از روحانیون و مبلغان می خواهیم تا بیشتر به موضوع مهدویت بپردازند.

امام جمعه قم مهدویت‌های مبهم و غیر مشخص، توقف بر امامان پیشین، شبهات در مقوله تولد و غیبت امام، مهدویت‌های دروغین و ادعاهای کذب، ادعاهای دروغین نیابت‌های خاص، ادعای ارتباط های دروغین با امام، ادعای ارتباط سببی و نسبی با امام، تعیین زمان ظهور، عجله داشتن در قیام امام و بازگشت از اعتقاد، غفلت از بی‌تفاوتی و عدم انتظار، تفسیر های غلط از مهدویت و انتظار، نفی نیابت عام و مرجعیت و ولایت فقیه، نشناختن پایه‌های مهدویت و علائم ظهور و بی‌توجهی به مبانی اجتهادی را از جمله انحراف‌های در زمینه مهدویت برشمرد.