رئیس ستاد مرکزی انتخابات حجت الاسلام حسن روحانی در خراسان‌جنوبی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی، مظهر مردم‌سالاری دینی است.

«محمد دیمه‌ور» در گفت‌وگو با خبرنگار مرور نیوز، اظهار کرد: افرادی که در معرض انتخاب مردم قرار می‌گیرند، باید ویژگی‌های کارگزار جمهوری اسلامی را دارا باشند.

وی افزود: صداقت، تقوا، عدالت، داشتن شایستگی تصدی آن پست و منصف بودن از جمله ویژگی‌های فردی است که می‌خواهد به‌عنوان رئیس‌جمهور به مردم خدمت کند.

رئیس ستاد مرکزی انتخابات حجت الاسلام حسن روحانی در خراسان‌جنوبی ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید دارای برنامه باشند، صادقانه در حوزه‌های مختلف به بیان برنامه‌های خود بپردازند و از شعار و ابهام‌گویی دوری کنند تا مردم شناخت کافی نسبت به کاندیداها به دست آورند و براساس شناخت خود در انتخابات شرکت کنند.

دیمه‌ور در خصوص ضرورت رعایت اخلاق در مناظرات و انتخابات، افزود: کاندیداها و افراد در ستادهای مرکزی در کشور، باید بدانند که در کشور بیشتر از هر چیز، به هم‌بستگی ملی نیاز داریم.

وی با بیان این‌که انتخابات تقویت‌کننده سرمایه نظام است، تصریح کرد: هرکدام از کاندیداها در مناظرات و فضای تبلیغاتی باید از برنامه‌های خود دفاع کنند و نیازی به تخریب، تهمت و افترا نسبت به کاندیداهای دیگر نیست.

رئیس ستاد مرکزی انتخابات حجت الاسلام حسن روحانی در خراسان‌جنوبی افزود: تبلیغات انتخاباتی باید با رعایت عدالت، اخلاق و انصاف صورت گیرد و هر نامزد ریاست جمهوری، به بیان برنامه‌های خود پرداخته و از تنش‌های بی‌مورد و به کاربردن برخی الفاظ خودداری کند.

دیمه‌ور با بیان این‌که حضور مردم در انتخابات جمهوری اسلامی بسیار مهم است، افزود: امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به نفس مشارکت مردم در انتخابات تأکید داشته و دارند.

وی خاطرنشان کرد: به هر میزان مشارکت مردم در عرصه انتخابات بیشتر باشد، معادلات بین‌المللی برای تعامل با ایران براساس این میزان صورت خواهد پذیرفت.

دیمه‌ور با بیان این‌که مردم صندوق‌های رأی را محل اعمال نظرات و آراء خود می‌دانند، یادآور شد: حضور گسترده مردم در انتخابات، معادلات دشمن را به هم خواهد زد و از اعمال نابخردانه آنان جلوگیری خواهد کرد.