استاندار زنجان گفت: حفظ آرامش، ایجاد امید و صیانت از آراء در انتخابات، ضروری است

به گزارش مرور نیوز،به نقل از استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در جلسه ستاد انتخابات استان، بر ضرورت دفاع از کارنامه عملکرد نظام و دولت تاکید کرد و افزود: باید با توجه به ملاحظات انتخاباتی و در چارچوب قوانین، بدون تبلیغ اشخاص یا کاندیداها به بیان دستاوردهای دولت و نظام در بین مردم پرداخت تا در جامعه امید ایجاد شود و مشارکت در انتخابات افزایش یابد.

استاندار زنجان دعوت مردم به مشارکت حداکثری و ایجاد زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات را از وظایف تمامی مدیران و مسئولین در کشور برشمرد و گفت: حفظ آرامش در جامعه، ایجاد امید در میان مردم، برقراری امنیت انتخابات و صیانت از آراء مردم به عنوان حق الناس، از مهمترین وظایفی است که باید از سوی مسئولین مورد توجه جدی قرار گیرد.

درویش امیری مجریان انتخابات را امانتداران رای مردم و آراء مردم را حق الناس توصیف کرد و ادامه داد: باید محکم، استوار و ثابت قدم در چارچوب قوانین از آراء مأخوذه مردم صیانت شود و نگذاریم هیچ فرد و یا جناحی با عبور از خطوط اصلی نظام، این صیانت را بشکند.

وی حفظ حاکمیت نظام و جایگاه مقام معظم رهبری را از مهمترین خطوط قرمز و اولویت های حاکمیت و مسئولین برشمرد و گفت: همه مدیران به کشور، نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و رهبری علاقمند هستند، هرچند که از سوی افرادی که خودشان باوری به این اصول ندارند متهم می شوند، اما اجازه عبور از خطوط قرمز و دهن‌کجی به این اهداف و اصول را به هیچکس نخواهیم داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شاهد برخی پیچیدگی هایی در حوزه های مختلف تبلیغاتی هستیم، از مجریان و عوامل برگزاری انتخابات خواست تا با هوشمندی، تحت تاثیر این پیچیدگی ها در حوزه های مختلف امنیتی و تبلیغاتی قرار نگیرند و در دام این موارد نیفتند.

درویش امیری حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب افراد صادق و پاکدست را مورد تاکید قرار داد و افزود: فرمانداران، بخشداران و مدیران شهرستانی باید به منزله نمایندگان ریاست جمهوری در مناطق مختلف شهری و روستایی حضور یابند و با سرکشی به تمامی نقاط و مناطق استان، در چارچوب قوانین به بیان دستاوردهای نظام و خدمات دولت بپردازند.

استاندار زنجان ادامه داد: مدیران به عنوان نمایندگان دولت یازدهم باید در متن مردم و در دسترس عموم شهروندان باشند و به گونه ای صحبت نمایند تا هم دوستداران نظام، درک صحیحی از دستاوردها و اقدامات داشته باشند و هم دشمنان نتوانند از این سخنان سوء استفاده نمایند.

درویش امیری بر ضرورت توجه به نحوه سخن‌ گفتن مدیران به ویژه در ایام حساس انتخابات تاکید کرد و افزود: نباید با ایجاد یأس و ناامیدی در میان جوانان و مردم، از مشارکت مردم در انتخابات کاسته شود و کشور را در عرصه های مختلف جهانی به مخاطره انداخت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه عده ای ناآگاهانه در راستای تحقق منافع خود به ایجاد ناامیدی در جامع و کاهش مشارکت مردم در انتخابات دامن می زنند، اظهار کرد: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به همه مردم است و ما با ایجاد امید و نشاط اجتماعی نمی گذاریم انقلاب و نظام آسیب ببیند.

درویش امیری ارائه گزارش های مستمر از عملکرد مدیران شهرستانی در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را خواستار شد.