بندرعباس - ئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: درانتخابات امسال یک میلیون و 160 هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 33 هزار و 468 نفر رای اولی هستند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از ستاد انتخابات استان هرمزگان، بهروز اکرمی بیان داشت: متولدین 29 اردیبهشت 78 به قبل می توانند در انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر وروستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت 96 شرکت کنند.

وی بیان داشت: برنامه ریزی های لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه انجام شده و انتظار می رود مردم حضور گسترده و پرشوری در این عرصه مهم سیاسی داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان یادآورشد: تعداد کاندیداهای شورای شهر هرمزگان 810 نفر است که برای 198 صندلی شورای شهر رقابت می کنند و تعداد کاندیداهای شورای روستا هم هفت هزار و 609 نفر است که برای چهار هزار و 216 صندلی رقابت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هزار و 474 شعبه اخذ رای شامل 796 صندوق ثابت و 497 صندوق سیار برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این استان پیش بینی شده است.

در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود.