مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار، 13هزار و 802 واحد مسکونی در شهرها و روستاهای این استان بر اثر زلزله 5.7 ریشتری آسیب دیده اند.

حسین عظیمی چهارشنبه در گفت و گو با مرور نیوز اظهار کرد: سه هزار و 802 واحد از این تعداد در روستاها و 10 هزار واحد مسکونی خسارت دیده در نقاط شهری استان هستند.
وی تصریح کرد: دو هزار و 500 واحد در نقاط شهری استان و یک هزار و 822 واحد در روستاهای حادثه دیده نیاز به بازسازی دارند که باید نوسازی شوند.
به گفته وی هفت هزار و 500 واحد مسکونی در نقاط شهری و یکهزار و 980 واحد در نقاط روستایی در زلزله اخیر آسیب دیده اند نیاز به تعمیر دارند.
وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت شهر بجنورد در نقاط حاشیه ای شهر زندگی می کنند گفت: سکونت شهروندان در منازل مسکونی غیرمقاوم در حاشیه شهرها یکی از دغدغه های ما است.
وی افزود: منازل بافت فرسوده نیز در برابر حوادث ناایمن هستند و یکی از نگرانی ما نیز نبود استحکام لازم در این سازه ها است.
عظیمی با بیان اینکه خسارت زلزله در 49 روستای شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان واقع شده است گفت: اکنون نیمی از 103 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شده است.
زلزله ای شنبه شب هفته جاری با قدرت 5.7 ریشتری ساعت 22و 30 دقیقه و 58 ثانیه استان خراسان شمالی را لرزاند که مرکز کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود. شمار مصدومان این زمین لرزه به بیش از 400 نفر رسید که دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.