مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهار واقع در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: شور و شوق حضور مردم ساحل نشین این شهرستان در پای صندوق های اخذ رای این دوره از انتخابات ستودنی است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام ابراهیم غلامی روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم همچنان در بیرون شعب اخذ رای منتظر رای دادن هستند و بر جمعیت آنان افزوده می شود.
وی ادامه داد: این شور و حال در طول سال های گذشته برای حضور در پای صندوق های رای در چابهار مشاهده نشده است.
وی گفت: مردم دریادل چابهار با حضور پرشور خود در پای صندوق های اخذ رای حماسه ای دیگر در عرصه انتخابات خلق می کنند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهار با بیان اینکه انتخابات در کشور ایران سرنوشت ملت را رقم می زند، خاطرنشان کرد: آرامش و امنیت حاکم بر جمهوری اسلامی حاصل حضور مردم در پای صندوق های رای است.
حجت الاسلام غلامی تصریح کرد: تمام اقتدار ایران بر اساس برگزاری انتخابات است.
وی افزود: این امر ایران اسلامی را به یک کشور دموکراسی و در مسیر رعایت حقوق ملت تبدیل کرده است.
به گزارش ایرنا، در مجموع 234 شعبه اخذ رای در سطح شهرستان چابهار پیش بینی شده است و بیش از پنج هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه شهرستان چابهار مشارکت و همکاری دارند.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر در قالب 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.