مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال در روند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در استان 14 هزار و 700 فرهنگی مشارکت کردند.

به گزارش مرور نیوز فریدون سید مصطفوی افزود: از این تعداد 9 هزار و 400 نفر مرد و بقیه بانوان فرهنگی بودند.
سید مصطفوی با بیان اینکه یکهزار و 675 مدرسه در برگزاری انتخابات دخیل بودند، گفت: این نهاد تجهیزاتی مانند کامپیوتر، میز، خودرو و صندلی نیز در اختیار مسئولان برگزاری انتخابات گذاشته بود.
وی اخلاق مداری را مهمترین برنامه این نهاد عنوان و بیان کرد: همه فعالیت های آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی و به ویژه در ایام انتخابات به دور از سیاسی کاری بوده است.
وی گفت: دعوت به حضور حداکثری و مشارکت مردم در پای صندوق های رای مهمترین هدف این نهاد در این راستا و در ایام انتخابات به شمار می رود.
در این دوره از انتخابات 55 هزار نفر در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی مشارکت کردند.
برای برگزاری این 2 انتخابات، 2 هزار و 616 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده بود.
در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در هفت اسفند 94 برگزار شد، 84 درصد از فضای انتخاباتی استان در مدارس قرار داشت و یکهزار و 674 مدرسه با 9 هزار فرهنگی مشارکت داشتند.
این استان چهار هزار و 800 مدرسه دارد که بیش از 30 درصد مدارس در برگزاری انتخابات روز 29 اردیبهشت تجهیز شده بود.