فرماندار و رئیس ستاد انتخابات خوسف گفت: مردم این شهرستان با حضور حماسی و پر شور خود، در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا که روز 29 اردیبهشت برگزارشد ، 233 نفر را به عنوان اعضای شوراها انتخاب کردند.

به گزارش مرور نیوز، محمد شفیعی از تلاش های حدود هزار و 200 نفر دست اندرکاران اجرای انتخابات که به عنوان بازرس، عوامل اجرایی، راننده با ستاد انتخابات شهرستان خوسف، قبل، حین و بعد از انتخابات، همکاری داشته اند، قدردانی کرد.
وی اضافه کرد: برای جمع آوری آرای مردم شهرستان خوسف 72 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شد که از این تعداد 40 شعبه در ماژان و بقیه در بخش مرکزی فرایند کار رای گیری را انجام داد.
رئیس ستاد انتخابات خوسف با بیان اینکه برابر سرشماری سال گذشته 21 هزار و 988 نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن بودند، اظهار کرد : از این تعداد 22هزار و 99
نفر در انتخابات شرکت کردند.
وی دلیل افزایش میزان مشارکت را سه عامل دانست که به گفته شفیعی جمعیت متغیر پادگان آموزشی 04 امام رضا (ع) نیروی زمینی ارتش و ثابت نبودن تعداد افراد این پادگان در ایام مختلف سال نسبت به زمان سرشماری با توجه آموزشی بودن آن ، قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی خلیج فارس و جنوب به شرق کشور و فاصله کوتاه 15تا 35 کیلو متری شعبه های روستایی و شهری اخذ رای در مسیر مرکز شهرستان به بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
فرماندار خوسف از حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم بویژه مردم شهید پرور و متدین شهرستان خوسف در پای صندوق های رای تشکر کرد
وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم دولت تدبیر و امید و توجه خاص دکتر روحانی به استان های شرق کشور و مردم محروم شاهد توسعه بیش از پیش شهرستان و استان در دولت دوازدهم باشیم.
خوسف مرکز این شهرستان در 36کیلومتری جنوب غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد. جمعیت این شهرستان حدود 30هزار نفر است.