معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: جشن بندگی روزه اولی ها همزمان با ماه مبارک رمضان در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: سومین روز از ماه مبارک رمضان میزبان پسران روزه اولی و چهارم ماه مبارک رمضان نیز میزبان دختران روزه اولی در حرم حضرت معصومه(س) خواهیم بود.
وی افزود: امسال برنامه های مختلفی از جمله پاسخگویی به سوال های شرعی و اعتقادی، اقامه نماز، بیان احکام، مشاوره، ترتیل خوانی، تفسیر قرآن و سایر برنامه ها برای همه قشرهای مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان در ماه مبارک رمضان اجرایی می شود.
وی با اشاره به ویژه برنامه سحرگاهان گفت: نماز جماعت صبح با حضور مراجع تقلید و علما در صحن های مختلف اقامه می شود.
معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: نماز جماعت ظهر و عصر نیز توسط آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اقامه می شود و بعد از نماز ظهر و عصر سخنرانی توسط حجت الاسلام مهدی رفیعی صورت می گیرد.
وی با بیان این که امسال با تاکید تولیت در جلسه ترتیل خوانی از چهره های ماندگار و اثرگذار تقدیر می شود گفت: از افرادی که در حوزه های مختلف فرهنگی، فکری و اقتصادی تاثیرگذار بوده اند تجلیل انجام می شود تا به عنوان الگو به سایران معرفی شوند.
فلاحی افزود: برنامه های شبانگاهی از ساعت 22:30 با اجرای مناجات خوانی آغاز می شود و با جشن قرآنی ضیافت ویژه خانواده ها در صحن فاطمی با اجرای مسابقه و روایتگری ادامه دارد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه حرم مطهر در ضلع شرقی گفت: در این نمایشگاه گنجینه علما و ستارگان حرم با معرفی و بیان زندگی آنان، غرفه ربیع القرآنی، اجرای مسابقات و پاسخ به سوال های شرعی به نماش در می آید.
وی ادامه داد: کتابخانه حرم مطهر نیز بعد از افطار پذیرای عموم مردم است ضمن این که برنامه ریزی شده است تا موزه آستان مقدس شب ها پس از افطار تا ساعت 23 پذیرای بازدیدکنندگان باشد.
معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: همچنین دوره های کوتاه شخصیت شناسی در خصوص زندگانی حضرت خدیجه(س) و امام حسن(ع) و ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه برگزار می شود که در سال های گذشته مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
به گفته وی، برنامه های مختلفی از جمله حلقه های معرفت، انس با قرآن کریم، بیان احکام، محافل قرآنی و ترتیل خوانی قرآن به زبان های مختلف توسط اداره زائران غیرایرانی حرم مطهر(س) ارائه می شود ضمن این که در فضای مجازی خدمات مختلفی برای تبلیغ و ترویج دین اسلام و فرهنگ قرآنی صورت می گیرد.