مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی اواخر تابستان امسال در رفسنجان برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا علیزاده روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی در محل فرمانداری رفسنجان افزود: بیست و دومین جشنواره ملی شعر رضوی سال گذشته در شهر کرمان برگزار شد.
وی تصریح کرد: این جشنواره بنا به استقبال زیاد از سطح ملی فراتر رفته است و به صورت بین المللی در کشورهای دیگر نیز برگزار می شود.
وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ رضوی و سبک زندگی امام رضا (ع) برنامه های مختلفی از جمله فلسفه شعر رضوی شکل گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: در این جشنواره 16 برنامه ادبی و فرهنگی در راستای زندگی امام رضا اجرا می شود و فراخوان جشنواره ملی شعر رضوی هم منتشر شده است.
وی افزود: با توجه به دریافت آثار نو در این زمینه جوایز نیز نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.
علیزاده پیشنهاد کرد: شاعران رفسنجان ویژه برنامه خاصی در قالب شعر و موسیقی را در این جشنواره اجرا کنند.
فرماندار رفسنجان هم گفت: در همه رشته های فرهنگی و هنری از جمله خوشنویسی، سینما، شعر، هنرهای تجسمی، تئاتر و دیگر هنرها افراد قوی در رفسنجان پرورش یافته اند که می توان نمونه بارز آن را سیدعلی میرافضلی نام برد که از افراد و شاعران فاخر رفسنجان در کشور محسوب می شود.
حمید ملانوری افزود: به لحاظ برگزاری بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی در رفسنجان مشکلی نداریم و با وجود آستان قدس رضوی در این شهرستان، عوامل اجرایی و دیگر دستگاه های دولتی و بخش خصوصی پای کار هستند تا این جشنواره به نحو شایسته برگزار شود.
وی تصریح کرد: با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه ای متشکل از دانشگاهیان، نیروی انتظامی، شرکت مس و غیره راه اندازی می شود.
وی گفت: تجلیل از شعرا در شهر مس سرچشمه برگزار می شود و برای بازدید میهمانان جشنواره از جاذبه های گردشگری و باستانی نیز می توان برنامه ریزی کرد و بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان این قابلیت را دارد.
مرکز شهرستان رفسنجان در 110 کیلومتری شمال کرمان است.