نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امام خمینی (ره) را شخصیتی کم نظیر خواند و گفت: امام راحل با اقدامات خود دنیا را تحت تاثیر قرار داد لذا باید ایشان را آنطور که حق مطلب است، بشناسند.

به گزارش مرور نیوز آیت الله سید یحیی جعفری روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی در استان کرمان افزود: تجلیل از شخصیت امام یکی از واجبات و فرائض است و باید آنطور که حق مطلب است این مهم اجرا شود.
وی بیان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انسانی فقیه، مجتهد، فیلسوف، مدرس حوزه و فردی انقلابی و مجاهد بود.
وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان را ناراحت کرد و به همین دلیل بعد از مدتی از این پیروزی، جنگ تحمیلی و توطئه های مختلف دشمنان علیه این کشور آغاز شد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ما در سال 58 برای دفاع از کشور آمادگی نداشتیم اظهار کرد: اقدامات امام در جنگ تحمیلی نیز بی سابقه بود.
وی به واقع بینی امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: امام آنچه را که به نفع نظام و کشور بود می پذیرفت.
آیت الله جعفری با تاکید بر اینکه باید راه امام را ادامه دهیم گفت: مردم باید ثمرات و نتایج انقلاب اسلامی را که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی به دست آمد ببینند و درک کنند و برخی افراد همه چیز را با اوضاع اقتصادی کشور می سنجند.
وی با اشاره به حمله دشمنان به عراق، سوریه و سایر کشورها گفت: دلیل در امان بودن جمهوری اسلامی ایران ترس دشمن از کشور ماست.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: همه مسئولان بخصوص مسئولان درجه اول و مردم در آیین سالگرد ارتحال امام و بزرگداشت مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شرکت کنند.
بیش از 50 برنامه محوری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کرمان برگزار می شود.